חיפוש

באיזה שלב בהליך הפלילי מומלץ להתקשר לעורך דין?

באיזה שלב בהליך הפלילי מומלץ להתקשר לעורך דין?

ככלל, הליך פלילי מתחיל מיד עם הגשת תלונה במשטרה. חלק מההליך הפלילי מגיע לשלב של הגשת אישום ומשפט. החובה להוכיח ראיות מספקות וקבילות את מעשה העבירה, הינה הכרחית, בטרם תתקבל ההחלטה אם להעמיד לדין את החשוד בביצוע העבירה.

 

שלבי ההליך הפלילי

הגורם המאשים במשפט הפלילי הינו המדינה, אשר לה קיימת הסמכות לתת הוראה לגבי הגשת כתב אישום ולפתוח בהליך המשפט נגד החשוד.

ההליך הפלילי מורכב מכה שלבים אשר כוללים:

  1. הגשת התלונה כנגד החשוד
  2. חקירה במשטרה
  3. העברת תיק החקירה לתביעה המשטרתית או לפרקליטות
  4. קביעת ההחלטה בנוגע להעמדה לדין של החשוד
  5. הגשת כתב אישום ובמצבים מסוימים, גם בקשת מעצר
  6. תחילת משפט
  7. בירור אשמה
  8. הכרעת הדין
  9. טיעונים לגבי מתן העונש
  10. גזר דין
  11. ערעור

 

ייצוג של עורך דין בהליך הפלילי

נשאלת השאלה: באיזה שלב בהליך הפלילי כדאי לפנות לעורך דין לצורך קבלת ייצוג וסיוע שלו?

השלב החשוב ביותר בהליך הפלילי הוא בטרם החלה החקירה במשטרה. מסיבה זו, קבלת ייעוץ נכון ומקצועי מאת עו"ד מנוסה, כבר בשלב זה של לפני החקריה, הינו חשוב ביותר ויכול לסייע לחשוד בהפרכת החשדות כנגדו ואפילו להביא לסגירת התיק שנפתח נגדו.

על סמך ניסיונו והידע שלו, עו"ד פלילי מנוסה יכול להבין את החשדות שמיוחסים לנאשם ואת גרסתו המלאה בנוגע להאשמות ולברר את ההוכחות שיש כנגדו ובאמצעות כל המידע הזה, לנסות למנוע את מעצרו של החשוד ואפילו לנסות להביא לשחרורו, בו בזמן שמתנהל הדיון במעצר.

 

היתרון של עורך דין פלילי ומנוסה

במהלך מעצר ימים, חומר החקירה חסוי וערך דין מנוסה, אשר יודע לשאול את השאלות הנכונות גם מבלי לראות את החומרים, עשוי להביא להקלה במעצרו של החשוד ואף לשחרורו. לפי החוק, בית המשפט יכול להורות על מעצר החשוד למשך של 15 ימים לכל היותר וכדי להביא להארכת מעצרו, יש צורך באישור של היועץ המשפטי לממשלה.

לפיכך, בסיטואציה כזו, חשובה הנוכחות של עורך דין טוב, שיכול להביא לשחרור החשוד ממעצר, במהירות האפשרית.

 

סיוע בשמירה על זכויותיו של החשוד

פנייה לעורך דין פלילי, בטרם החקירה, עשויה לסייע לחשוד לשמור על זכויותיו. בשל כך, כל חשוד שעומד בפני חקירה במשטרה, מומלץ שיפנה הוא לעורך דין מנוסה שבקיא בהוראות החוק. באופן זה, יוכל עורך הדין, בהסתמך על הידע והניסיון שלו, להסביר לחשוד כיצד מתנהל ההליך הפלילי, מהן זכויותיו ומהן האפשרויות העומדות בפניו לצורך הגעה להסדר ולהצליח להימנע מהגשת כתב אישום.

בהקשר זה, יש לציין כי לכל חשוד שנחקר במשטרה, יש את הזכות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין, בטרם ימסור הוא את גרסתו לחוקרים בנוגע לחשדות כנגדו.

פטיש

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »