חיפוש

גלופות מקוריות לחולצות לכל מטרה – קבלו 3 רעיונות

גלופות מקוריות לחולצות לכל מטרה – קבלו 3 רעיונות

אין כמו הדפסת חולצות על מנת לעורר את גאוות היחידה ולסמן אירועים כציוני דרך משמעותיים. עם זאת לפעמים יש רצון לחולצה ונתקעים עם הרעיון לגלופה.

בכתבה הבאה נציג 3 רעיונות מנחים שיסייעו לכם לגבש גלופה מקורית מנצחת.

 

תנו למילים לדבר

כשחושבים על רעיונות עבור גלופה לחולצה לא פעם האסוציאציה הראשונית שעולה היא איזה אימג' ויזואלי בלתי נשכח, כמו למשל הפוסטר של "ספרות זולה" או עטיפת האלבום "אבי רואד" של הביטלס. מה לעשות שלא בכל חבורה יש את הצייר שיכול להגות וליזום תמונת ניצחון שכזאת ולעיתים דווקא צריך לחשוב אחרת ולפצח את הבעיה בכיוון שונה.

הדפסת חולצה לא בהכרח אומרת התמקדות בוויזואליה חדשנית. הרבה פעמים סלוגן מנצח יכול לעשות את העבודה הדרושה לחולצה מקורית וסימבולית שגם מתאימה להווי הפרטי. כאשר בוחרים כיתוב לתמונה אפשר לעשות פרפרזה על אמרה ידועה או להשתמש בבדיחה פנימית פופולרית. חושב לדאוג לכיתוב ברור ומובן, וכן לטקסט תמציתי וקולע. שטח ההדפסה על גבי החולצה אינו מקום למגילות – עדיף לדייק את הכתוב לכדי משפט חזק בעל ארבע עד חמש מילים לכל היותר.

 

לחרוג מהשטאנץ הקבוע

למרבית החולצות המודפסות יש פורמט אחיד למדי: גב החולצה מוקדש להדפס "הרציני" בעוד שחלקה הקדמי של החולצה ריק ברובו למעט סמל קטן באזור העליון של צד שמאל. כך נראות מרבית החולצות של בתי הספר והטיולים השנתיים וכמובן חולצות סוף המסלול – מסורת שכבר הפכה לשם דבר בתרבות הישראלית.

יחד עם זאת, חולצות מודפסות ממש לא חייבות לנהוג על פי התבנית המוכרת לעייפה. משחק עם ההדפסים ומיקומם יכול ליצור חולצה מעניינת יותר מהשטאנץ המקובל וגם לסייע בחשיבה על גלופה מעניינת ומקורית. כך למשל, הדפס קדמי בולט יכול לפתוח את הראש ואת האפשרויות אותן ניתן ליצור עם הגלופה, ובנוסף משווה לחולצה המודפסת איכות של חולצה ממותגת מחברה.

 

כולם רוצים קווים פשוטים

עיצוב חזותי הוא תורה כשלעצמה. מדובר במסלול בו אפשר להתמקצע ואף ללמוד כתואר אקדמי. לכן אין זה פלא שרבים מסתבכים עם עיצוב גלופות – לא מדובר במלאכה המתאימה לכל ראש.

טעות נפוצה של מתחילים היא עומס יתר: ציור מפורט לעילא, דימויים צפופים וערבוב סגנונות, צבעים ורפרנסים שנכנסים כולם תחת גלופה אחת. כאשר מעצבים גלופה לחולצה יש לזכור את מגבלות המדיום ולהתחשב בעיצוב כך שיותאם לו בצורה האופטימלית. בהקשר זה מומלץ לנקוט בגישה מינימליסטית ולעצב גלופה עם קווים פשוטים ונקיים אשר רומזים על הדימוי הויזואלי אותו רוצים להציג. בדומה להמלצה על הסלוגן גם כאן  less is more. מוטב ללכת על צורות פשוטות וברורות אותן אפשר להבין בנקל גם ממרחק סביר ולא לנסות להמציא את הגלגל עם ציורים מפורטים אשר יאבדו את חינם לאחר זמן מה.

 

נער מצטלם

אולי תאהבו גם את