חיפוש

הדרכת דפיברילטור – למה היא חשובה?

הדרכת דפיברילטור – למה היא חשובה?

כאשר אדם בסביבתנו עובר אירוע לב, עלינו להתקשר למגן דוד אדום, זאת על מנת להזעיק אותם וגם לקבל הוראות החייאה טלפוניות – הדרכה מה ניתן לעשות עד שיגיעו. בנוסף, ישנו מכשיר חרום בדיוק לרגעים אלו, אשר מתאים גם לאנשים ללא ידע רפואי וגם לצוותים רפואיים. למכשיר זה קוראים דפיברילטור, או בעברית – מפעם. ישנם מספר סוגי דפיברילטורים, חלקם מחייבים הכשרה ובחלקם ההדרכה בעיקר מומלצת וחשובה.

 

מהו דפיברילטור?

זהו מכשיר קומפקטי, מאין קופסא אשר מתחברת לגוף בעזרת שתי אלקטרודות ומדבקות. מדביקים את המדבקות באזור הלב (במקומות ספציפיים על פי ההנחיות). הדפיברילטור יזהה חריגות בקצב הלב, יידע אם מתרחש סוג של דום לב. אם זהו המצב, ניתן יהיה להעביר שוק חשמלי בעוצמה הדרושה אל הלב דרך האלקטרודות על מנת לייצב את המצב. חלק מהדפיברילטורים דורשים הכשרה מקצועית ובחלקם אין צורך. אם ברצונכם ללמוד עוד על קורסי החייאה, כאן תמצאו קורס החייאה איכותיים.

 

הדרכת דפיברילטור – חשיבות

שני הסוגים המרכזיים של הדפיברילטורים הם האוטומטי והחצי אוטומטי. הם שונים ביניהם במהירות (יתרון לדפיברילטור החצי אוטומטי) ובדרכי הפעלתם. הסוג האוטומטי קל הרבה יותר לשימוש ומתוכנן כך שכל אדם יוכל להשתמש בו בעוד בחצי אוטומטי דרוש ידע רחב יותר בנושא.

 

דפיברילטור אוטומטי – חשיבות הדרכה

כאשר מדובר במכשיר האוטומטי אין חובת הדרכה מראש, רק חובת הדרכה בזמן אמת ממכשיר עצמו, אך היא מומלצת וחשובה. בדפיברילטור זה יש הוראות ברורות צעד אחר צעד כיצד להשתמש בו בזמן אמת. ישנן בחלק מהמכשירים הוראות קוליות ואף בעברית. גם כאשר המכשיר מזהה שמתן זרם חשמלי אינו יעזור הוא נותן הוראות כיצד לבצע את ההחייאה באותן דקות קריטיות.

עם זאת, כדאי לעבור הדרכה לפני השימוש, בזמן רגוע שאינו בחרום. בזמנים בהם חייו של אדם מוטלים על הכף, וכל שנייה חשובה מאין כמוה על מנת להציל את חייו, קשה להתרכז בהוראות ולעשות זאת ביעילות. כאשר יודעים מראש כיצד לתפעל, יודעים מה הפעולות שיש לבצע, בזמן האמת יהיה הרבה יותר קל לבצעם.

 

דפיברילטור חצי אוטומטי – חשיבות הסמכה

שימוש בדפיברילטור חצי אוטומטי מחייב הסמכה מיוחדת. שני הסוגים אמנם פועלים דומה ויש להם את אותה התכלית אך על מנת להשתמש במכשיר החצי אוטומטי יש לבצע פעולות נוספות ואף להפעיל שיקול דעת. בסוג זה האדם שמשתמש במכשיר יפעיל בעצמו את הזרם החשמלי, אמנם בלחיצת כפתור אך הוא ישלוט בעוצמה (דבר אשר אינו בטיחותי לאנשים שאין להם ידע). שיקול הדעת ייעשה על פי נתונים שיוצגו לאותו משתמש מהדפיברילטור החצי אוטומטי בזמן אמת.

ובכן, עקב הסיבה שהשימוש במכשיר זה דורש הסמכה, ניתן יהיה למצוא אותו באמבולנסים, קליניקות רפואיות וכדומה. בניגוד לכך, את הדפיברילטור האוטומטי ניתן למצוא במקומות ציבוריים (על פי חוק) ואף ניתן לרכוש מכשירים אישיים.

3 בלוני לבבות אדומים
3 בלוני לבבות אדומים

אולי תאהבו גם את

הפרעות אכילה ראשית
כך מתפתחת הפרעת אכילה

רבים מאיתנו ניסו בשלב כלשהו במהלך חייהם לעשות דיאטה, במטרה להוריד במשקלם או להעלות במשקלם ("דיאטת השמנה"). במרבית המקרים הדיאטה נועדה על מנת לשפר את

קרא עוד »