חיפוש

מה ההבדל בין ברזל טבעי לברזל יצוק

מה ההבדל בין ברזל טבעי לברזל יצוק

מחבתות וכלי בישול מברזל יצוק קנו להם שם של כבוד בעולם הבישול והקולינריה.

הם נחשבים טובים יותר, איכותים יותר, מאפשרים לכם לבשל טוב יותר, אבל לא ברור ביוק איך הם עושים את זה.

בנוסף, רוב האנשים לא מכירים את האפשרות לרכוש כלי בישול מברזל טבעי ואת היתרונות הייחודיים של החומר.

אז מה ההבדל בין ברזל טבעי וברזל יצוק ומה יותר טוב?

 

חומרי גלם ליצירת כלי בישול

לאורך השנים, נעשה שימוש בחומרי גלם מסוגים שונים ליצירת כלי בישול, כמו נחושת, אלומיניום ואפילו חימר. אבל ברזל יצוק, כמו גם ברזל טבעי הוא אחד החומרים הנפוצים, המוערכים והמבוקשים ביותר ליצירת כלי בישול – ממחבתות ועד תבניות לתנור, אשר עומד במבחן הזמן ומשמש עד היום ליצירת כלי בישול, בניגוד לחומרים רבים אחרים.

 

קווי דמיון בין ברזל יצוק לבין ברזל טבעי

שני סוגי הברזל חולקים תכונות דומות רבות, ביניהן היכולת של החומר לפזר את החום בצורה שווה למשל, העמידות לפרקי זמן ארוכים באופן מיוחד, המאפשרת ייצור של כלי בישול לכל החיים ואף יותר.

שני סוגי הברזל אף אוגרים חום בצורה דומה והחום נשאר אצור בתוכם עוד זמן רב, אחרי שהאש כבר כבתה.

בשני המקרים, נוצרת שכבה מפרידה יעילה ביותר בין כלי הבישול לבין המזון המתבשל בו, כאשר מפזרים שמן על המשטח, אשר יוצר מעין ציפוי טבעי נגד הידבקות.

בשני המקרים אף נוצרת שכבה של צבע שחור לאחר שימוש ממושך, אשר מעידה דווקא על השתבחות החומר עם הזמן.

 

הבדלים בין ברזל טבעי לבין ברזל יצוק

על אף דמיון רב בין שני סוגי הברזל, עדיין מדובר על שני סוגים שונים של ברזל, אשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטויי בכמות הפחמן בתוך החומר, עיצוב שונה, גימור שונה ותהליכי ייצור שונים.

  1. משקל – מחבתות ברזל יצוק, או מחבתות יציקת ברזל הן כבדות יותר ויש להן גימור יותר גס, אם כי בשני המקרים אפשר להשתמש בכלי הבישול כמעט לכל דבר שתרצו.
  2. לדוגמה, מחבת ברזל טבעי הוא דק יותר, שכן הוא נוצר מיריעות דקות של מתכת ולא יציקה, כמו ברזל יצוק. משום כך הוא קל יותר, מתחמם מהר יותר, בעל משטח חלק יותר ואף פחות נוטה להידבק למזון.
  3. מוצרי ברזל יצוק נוצרים לאחר התכה של הברזל לצורתו הנוזלי ויציקה שלו לתוך תבנית בצורה הרצויה. משום כך, כלי בישול מברזל יצוק הם כבדים יותר, אך גם אוגרים חום רב יותר לזמן רב יותר, אם כי צורת הדופן של כלים אלה היא פחות חלקה ויותר בעלת מראה"טבעי".

 

לסיכום

בין אם אתם מעדיפים לרכוש מחבת ברזל יצוק, או ברזל טבעי, מדובר על כלים בעלי עמידות נדירה, אשר קיימת רק בכלים עשויים ברזל. האיכות והייחודיות של כלים אלה באה לידי ביטוי בתוצאה הסופית של תהליך הבישול ומשום כך הם נחשבים לפסגת האיכות בתחום.

 

פלנצ'ה

אולי תאהבו גם את