חיפוש

הכירו את שלל המחקרים על מכשיר האופטיון

הכירו את שלל המחקרים על מכשיר האופטיון

הרפואה בימינו מתקדמת מאוד. באמצעות פיתוחים טכנולוגיים והתקדמות הרפואה יחד עם מחשוב רפואי, המון מחלות שלפני שנים נראו חסרות מרפא או בעלות סיכויי הישרדות נמוכים, וגם מחלות שהטיפול בהן היה קיים אך היה ארוך ומסורבל – היום תהליכי הטיפול התקצרו והוא נהיה נגיש ויעיל יותר לכלל האוכלוסייה. המכשירים האלה חייבים באישור ואסמכתא מעולם הרפואה, ולכן גם מעורבים במחקרים שונים ומגוונים, וביניהם מכשיר האופטיון.

 

מה זה מכשיר האופטיון

מכשיר האופטיון הוא מכשיר בו משתמשים כפתרון רפואי כיום לגליובלסטומה. המכשיר בצורת קסדה, מתלבש על הראש, ומשדר שדות חשמליים אל המוח. שדות אלה מפריעים בתהליך החלוקה הרגיל של התאים הסרטניים של הגידול, ובכך מצמצמים את התפתחותו ובכך את הפגיעה שלו במוח.

הטיפול במכשיר נעשה כ18 שעות ביום, כאשר הוא מאפשר התנהלות יום יומית רגילה, מלבד כניסה למים או תפעול של המכשיר. למידע נוסף בנוגע למכשיר האופטיון לחצו כאן – https://optune.co.il.

 

מה היתרונות של מכשיר האופטיון?

מלבד הנוחות של המכשיר – מתלבש בצורה נוחה על הראש, מאפשר המשך אורח חיים רגיל למדי בכך שלא דורש הגעה תכופה לבית חולים – הוא גם יעיל מאוד רפואית. המכשיר אינו גורם לנזקים או תופעות לוואי משמעותיות, ונראה שבשילוב עם ניתוח להסרת הגידול – שלרוב לא מונע הידרדרות של המטופל – ועם הקרנות, המטופלים זוכים לסיכויי הישרדות גבוהים בהרבה ממה שהיו להם.

 

המחקרים הקיימים על מכשיר האופטיון

המחקר העיקרי המציג תוצאות מוצלחות ביותר הוא מחקר בו נערך ניסוי קליני על 695 מטופלים, כולם עם גליובלסטומה – בהתחלה עברו ניתוח, לאחר מכן טופלו בהקרנות מסוג כימותרפיה ורדיותרפיה. אחר כך המטופלים עברו לטיפול בסוג כימותרפיה ספציפי יותר בשילוב עם טיפול באופטיון.

התוצאות הראו חד משמעית – שילוב של טיפול באופטיון סיפק לחולים זמן הישרדות ארוך יותר מזה שהיו זוכים לו ללא השימוש, עם שיעורי הישרדות של 13 אחוזים לאחר 5 שנים, לעומת טיפול ללא אופטיון, בו שיעורי ההישרדות נמוכים כמעט בשליש ועומדים על 5 אחוזים.

בנוסף, בכנס האירופי לנוירו-אונקולוגיה הוצגו מחקרים, המביאים שלושה מקרים בהם לא היה ניתן להסיר את כל הגידול באמצעות ניתוח – והטיפול באופטיון הוביל להיעלמות של הגידולים באופן מוחלט.

כל המטופלים עברו גם כן טיפול בכימותרפיה ואופטיון יחד, ולאחר שנשארו למעקב ארוך לא נצפו תופעות לוואי או שינוי במצבם הטוב. מחקרים אלה מציגים יכולת העלאה של אורח החיים של חולי סרטן המוח האגרסיבי הזה לאורח חיים טוב, והארכה של זמן ההישרדות שלהם – מעבר לתצפיות הרגילות.

 

שורה תחתונה

מכשיר האופטיון הוכח כיעיל על ידי כמה וכמה מחקרים קליניים. טיפולו בגליובלסטומה יעיל, ניתן להשתמש במכשיר בצורה נוחה שמאפשרת אורח חיים נורמלי ככל האפשר (במקרים מסוימים זה מעל ומעבר למה שיכולים לעשות הרופאים), וכמובן שהטיפול – בשילוב עם טיפולים הכרחיים נוספים – עוזר ואף במקרים מסויימים מעלים את הגידול, ובכך גם מאפשר המשך חיים ארוכים מהצפוי לאלה החולים.

טיפול אופציה

אולי תאהבו גם את

הפרעות אכילה ראשית
כך מתפתחת הפרעת אכילה

רבים מאיתנו ניסו בשלב כלשהו במהלך חייהם לעשות דיאטה, במטרה להוריד במשקלם או להעלות במשקלם ("דיאטת השמנה"). במרבית המקרים הדיאטה נועדה על מנת לשפר את

קרא עוד »