חיפוש

הרסת ציוד צבאי? דע מה צפוי לך

הרסת ציוד צבאי? דע מה צפוי לך

הרסת ציוד צבאי? דע מה צפוי לך

עצרו רק לרגע וחשבו על מקום העבודה שלכם, כמה ציוד יש בו, איך בכל רגע שאתם נמצאים באזור בו אתם עובדים אתם נוגעים, מזיזים ומרימים רכוש ששייך למשרד או למקום שבו אתם עובדים.

כמעט כל ילד קטן שמע מהמורה שלו את המשפט לא לצייר על השולחן בכיתה כי זה רכוש של בית ספר ואסור להשחית אותו.

כל שלב שאדם עובר בחיים ומגיע לסביבה מסוימת מסבירים לו מחדש שאסור לו להשחית את הרכוש או להרוס את הסביבה בה הוא נמצא.

כמו כל מסגרת גם במסגרת הצבאית החייל פוגש ברכוש השייך למסגרת בכל דקה ביום, אם זה ביומו הראשון בצבא, בבקו"ם כשהוא מקבל מדים וציוד צבאי ואם זה בקבלת הנשק מאוחר יותר, השלב הבא של החיילים הוא הטירונות וגם שם משתמשים בציוד צבאי רב.

כל יום בכל פעולה משתמש החייל בציוד ששייך לצבא ולכן הסיכוי שיעבור על עבירת רכוש בזדון או בלי כוונה היא הגיונית ויכולה לקרות באופן מזדמן לכל אחד.

מהי עבירת רכוש?

ישנם כמה סוגים של עבירות רכוש והיחס אל החייל שעבר על עבירת רכוש של אחד הסוגים משתנה בהתאם לחומרת מעשיו.

הסוג הראשון הוא כמובן הוצאה של רכוש מחוץ לתחומי המקום שהוא אמור להיות בו, הדוגמא הטובה ביותר לכך היא נשק, אחת העבירות הנפוצות בתחום עבירות רכוש הן עבירות נשק, זאת אומרת עבירות בהן החייל לקח את נשק והוציא אותו מחוץ ליחידתו בלי רשות מהמפקד.

כמובן שהעבירות הללו יכולות להיות גם מתוך כוונה של החייל למכור כלי נשק ולהרוויח בזה כסף, במקרים בהם החייל רצה לעשות שימוש אזרחי ברכוש צה"ל ההתייחסות אל עבירתו היא מבין החמורות ביותר אפילו פליליות. אתם לא רוצים להגיע למצב שבו אתם צריכים לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי רובי סטאר.

סוג נוסף של עבירה צבאית בתחום עבירות רכוש היא הריסת רכוש צה"ל, למעשה להוציא רכוש כלשהו משימוש, לעיתים הדבר נגרם בגלל רשלנות של החייל ולא מתוך כוונה להשחית את אותו הרכוש, למשל חייל שגרם נזק למתקן צבאי כלשהו והוציאו מכלל שימוש או שהמתקן נזקק לתיקון כלשהו.

מהו העונש על עבירת רכוש?

עבירות רכוש בצבא הן רבות בסוגן ולכן גם העונשים הם שונים ורבים, בחלק מהמקרים הטיפול בחייל יעבור לטיפול במשטרה הצבאית בגלל חומרת מעשיו. במקרה בו החייל זומן לחקירה במשטרה צבאית מומלץ ואף אפשר להגיד שהוא חייב לקחת עורך דין צבאי המבין בתחום זה ובפרט בעבירה עליה עבר החייל ,בכדי לצאת מהמצב אליו הכניס את עצמו ,בעונש הקל ביותר.

גם המקום בו יישפט החייל תלוי בגודל העבירה, זאת אומרת ישנם חיילים שיעלו לדין משמעתי ביחידה שלהם וישנם חיילים שיגיעו למצב של משפט בבית דין צבאי, חשוב לדעת שהעונש, העבירה ומקום המשפט תלויים זה בזה וכל אחד משפיע על השני.

 

אולי תאהבו גם את