חיפוש

זיכוי מעבירת איומים בשל כשלים בחקירה

זיכוי מעבירת איומים בשל כשלים בחקירה

מחדלי חקירה עשויים להגיע עד כדי זיכוי של הנאשם.

אבל בשביל להגיע למצב שבו מחדל חקירה נזקף לחובת התביעה או ההגנה וכדי להשתמש במחדלים כאלה על מנת למנוע את הרשעתו של הנאשם, יש צורך להראות איך הושגו הראיות ולהתייעץ עם עורך דין פלילי. הנה כל הפרטים

חקירה משטרתית מחייבת את כל הצדדים המעורבים. אבל בעוד קל יחסית להבין מהן חובות האזרח המוזמן לחקירה מן הסוג הזה, לא רבים לוקחים בחשבון את המשמעות שלה עבור החוקרים עצמם. בישראל ובמדינות נוספות ברחבי העולם, יש שלל חוקים שקובעים איך מותר או אסור לנהל חקירה משטרתית – כמו גם מה קורה אם מצטברים כשלים.

כשלים בחקירה עשויים למשל להגיע עד כדי זיכוי מהעבירה. כמובן שככל שהעבירה חמורה יותר כך צריך להוכיח יותר כשלים על מנת להגיע למצב של זיכוי, אבל זה בהחלט שיקול שאותו כדאי להביא בחשבון.

 

מהם הכשלים שעלולים לעלות בחקירה?

הדבר החשוב ביותר שאותו צריך לזכור הוא שכל חוקר משטרתי כפוף לכללים מסוימים. אם החקירה סוטה מהכללים הללו, בהחלט כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי. במקרה כזה של התייעצות עם בעל מקצוע שמכיר מצד אחד את לשון החוק היבש ומצד שני את פסקי הדין התקדימיים, ניתן לבדוק אם ומתי נרשמו כשלים.

יש גם סוגים שונים של כשלים בחקירה שעלולים להחמיר עד כדי זיכוי מעבירה. זה למשל מה שקורה אם החקירה עצמה נעשית תחת איומים, בתנאים לא מוסריים או באופן שלא עולה בקנה אחד עם ההנחיות של אגף המודיעין והחקירות במשטרה עצמה.

 

מה התפקיד של עורך דין פלילי?

רמת מקצועיות גבוהה של עורך דין סחיטה ואיומים יכולה למשל לעשות את ההבדל בין הרשעה וזיכוי. כאשר מערבים בשלב מוקדם עורך דין מן הסוג הזה, יש סיכוי גבוה יותר להראות מצב שבו מחדל חקירה נזקף לחובת התביעה או ההגנה.

ספציפית אצל נאשמים, המשמעות של התייעצות עם עורך דין פלילי שמכיר מקרוב את התחום של עבירות איומים או סחיטה היא גם סיכוי גבוה למנוע הרשעה. כאן, התפקיד של עורך הדין הוא להראות איך הושגו הראיות ולהוכיח שזה לא עולה בקנה אחד עם לשון החוק. אם עורך הדין עושה זאת כהלכה, האישומים עשויים להתבטל או שהנאשם אף יזוכה מהעבירה.

 

ההיבט הבירוקרטי של כשלים בחקירה

אי אפשר לדבר על סוגים שונים של כשלים בחקירה בלי להזכיר את ההיבט הבירוקרטי. הטעות הנפוצה היא לבדוק למשל רק איך התנהגו החוקרים ומה הם אמרו לנאשם, אבל בפועל יש גם כשלים שעלולים לבוא לידי ביטוי ברישום כוזב כזה או אחר או בליקויים טכניים. בסופו של דבר, חקירה כפופה לחוק כמו כל דבר אחר ולכן המשטרה מחויבת אליה.

 

חוק ומשפט

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »