חיפוש

יש לכם ביטוח דירה? מומלץ לבדוק מה הוא מכסה

יש לכם ביטוח דירה? מומלץ לבדוק מה הוא מכסה

עבור האדם הממוצע, עסקאות נדל"ן הם העסקאות הגדולות שיעשה בחייו, ובמרכזן רכישת הדירה בה הוא מתגורר. כדי להגן על ההשקעה הגדולה הזו חשוב לעשות ביטוח דירה שיכסה אתכם מנזקים שונים שעלולים

לקרות לדירה במשך השנים, וסיכויים גבוהים שהם אכן יקרו. מה מכסה ביטוח דירה ומהן ההרחבות שמומלץ לקחת?

 

פוליסה תקנית לביטוח דירה

חשוב לדעת שהמדינה קבעה קריטריונים של פוליסת ביטוח דירה תקנית, כאשר כל חברה חייבת לכלול תנאים אלו בפוליסה שהיא מציעה. הכיסויים הבסיסיים שמציעה פוליסה תקנית הם ביטוח המבנה וביטוח התכולה כאשר החוק מאפשר למבוטחים לרכוש את שני הכיסויים או רק אחד מהם. כמו כן כוללת הפוליסה התקנית שתי הרחבות נוספות: ביטוח סכום נוסף בבית משותף וביטוח אחריות לצד ג'. כמובן שחברות הביטוח יכולות להציע הרחבות נוספות.

 

מה כולל ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה הדירה כולל את הרכיבים הקבועים לבית, או אלו המחוברים אליו כגון מרפסות, תשתיות אינסטלציה, צנרת, מערכות מיזוג האוויר, מערכות החשמל וכדומה. מחירו של ביטוח המבנה נקבע בהתאם לסכום הכיסוי שגזר מערך הדירה עצמה, לא כולל ערך הקרקע. כלומר – כיסוי דירה גדולה, חדשה ומפוארת בפריפריה צפוי לעלות יותר מכיסוי דירה קטנה וישנה במרכז. ביטוח מבנה בדרך כלל מכסה נזקים שנגרמו בשל האירועים הבאים: אש, ברקים, פיצוץ, סופות חזקות (לא תמיד כולל מי גשם שדולפים מהתקרה), נפילת כלי טיס, פעולת זדון, שוד ושיטפונות. מומלץ לקרוא בפירוט מה נכלל בכיסוי ומה לא.

באשר לרעידות אדמה, חשוב לדעת שפוליסה תקנית כוללת כיסוי רעידות אדמה אך למבוטח יש אפשרות לוותר על כיסוי זה באשר לביטוח מבנה ותכולה. כמו כן ניתן לשנות את סכום ההשתתפות העצמית, וחברת הביטוח מחויבת לתעד את הוויתור. נקודה נוספת באשר לביטוח רעידות אדמה, היא שכאמור הביטוח מכסה את המבנה ולא את ערך הדירה כולה, וחברות ביטוח מציעות גם כיסוי רעידות אדמה שמחזיר את ערך הדירה באופן מלא.

 

מה כולל ביטוח תכולה?

חשוב לדעת מה כולל כיסוי התכולה של הביטוח ובעיקר מה הוא לא כולל. לפי פוליסת הביטוח התקנית, לא את כל הרכוש שנמצא בבית ניתן לבטח. רכוש כגון כרטיסי אשראי, צ'קים, ניירות ערך, אג"חים, חוזים, נשק ותחמושת וכדומה לרוב לא מבוטחים במסגרת ביטוח תכולה. כמו כן, ישנו רכוש שנכלל בכיסוי אך חברות הביטוח לא יחזירו החזר מלא.

לכן חשוב מאוד לבדוק היטב מה נכלל בכיסוי ומה לא והאם הכיסוי הוא מלא.

 

בצעו סקר תכולה

במידה ואתם מחזיקים בבית רכוש יקר ערך חשוב מאוד לבצע סקר תכולה והערכה מדויקת של שווי הרכוש שלכם. כשמבטחים ללא סקר תכולה יתכן מאוד וההחזר שתקבלו יהיה נמוך באופן ניכר מהשווי האמיתי של הרכוש שניזוק / נגנב. במקרה של גניבה יכולה להתעורר מחלוקת מול חברת הביטוח בנוגע לקיומו של הרכוש שאתם טוענים שנגנב, ולכן חשוב שכבר במועד הביטוח תוודאו שכל הרכוש שלכם מכוסה.

מבנה מבוטח

 

 

אולי תאהבו גם את