חיפוש

יתרונות וחסרונות בזוגות ידועים בציבור

יתרונות וחסרונות בזוגות ידועים בציבור

זוגות רבים בישראל בוחרים לחיות את חייהם כ"ידועים בציבור".

פירוש הדבר הוא שהזוג מקיים משק בית משותף וחי במגורים משותפים, אך הוא לא רשום כזוג נשוי ברבנות.

הסיבות לכך יכולות להיות רבות – לרוב מדובר בבני זוג שאינם רשאים להתחתן ברבנות, אך ישנם זוגות שרשאים לעשות זאת ובוחרים בכל זאת לחיות כידועים בציבור.

מהם היתרונות והחסרונות בצורת חיים כזאת?

 

יתרונות הידועים בציבור

ככל שעוברות השנים, ישנם נושאים בהם מדינת ישראל הופכת לפחות שמרנית מבעבר. פעם לא הייתה הכרה רשמית בזוגות שחיים ביחד אך אינם נשואים, ובטח לא בילדים שנולדים לזוגות כאלו. גם היום נושא זה עדיין לא מוסדר בחקיקה, ולכן באופן רשמי לא מעוגן בחוקי מדינת ישראל.

עם זאת, הפסיקה של בתי המשפט בישראל מגלה הבנה כלפי נושא זה, ובשנים האחרונות נוהגת להשוות את הזכויות של ידועים בציבור לאלו שמקבל זוג נשוי בתחומים רבים.

 

אי תלות ברבנות

אחד היתרונות המהותיים של ידועים בציבור, הוא שהם לא נדרשים להיות תלויים ברבנות. הם יכולים לערוך חתונה לא דתית, לחיות את חייהם כפי שהם רוצים וחושבים לנכון – ובמידה והזוג יבחר להיפרד, הם לא יידרשו לעבור את פרוצדורת הגירושים ברבנות.

 

זכויות שמגיעות לידועים בציבור

בני זוג ידועים בציבור יכולים להוליד ילד ולקבל עבורו את כל ההטבות שמגיעות לזוג נשוי שמוליד ילד, יכולים להסתייע במשרד הבינוי והשיכון על מנת לקבל סיוע בנושא הדיור, הם זכאים לרשת זה את זה (מהמילה ירושה) וזכאים לזכויות וקצבאות מביטוח לאומי כמו זוג נשוי.

 

אחד היתרונות החשובים – זכאות להחזרי מס כמו זוג נשוי

במידה ובני זוג ידועים בציבור עוברים דירה למשל, אל מקום מגורים שמעניק הטבת מס – הם זכאים לקבל הטבה זו. בנוסף, הם יהיו זכאים לנקודת זיכוי במס הכנסה במידה ונולד להם ילד, כמו שניתן לזוג נשוי.

למידע נוסף לגבי החזרי מס לידועים בציבור, ואף לגבי החזרי מס בנושאים אחרים (החלפת עבודות, שינוי במשכורת, פיצויים ועוד ועוד) – תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il. באתר תוכלו למצוא שאלון בו תמלאו את פרטיכם האישיים, ותוכלו לבדוק בעצמכם האם אתם זכאים להחזרי מס מהמדינה!

 

חסרונות הידועים בציבור

על אף היתרונות שקיימים לזוג ידוע בציבור, ישנם קשיים שזוג כזה יצטרך להתמודד איתם. ישנם עדיין נושאים בהם לא השוו את זכויותיהם של ידועים בציבור לכאלו של זוג נשוי, כמו למשל אי תשלום פיצויי פיטורים אם אחד מבני הזוג התפטר ממקום עבודתו עקב מעבר דירה.

מכיוון שנושא הידועים בציבור עדיין לא מוסדר בחוק באופן רשמי, כל זכות שהם מקבלים היא נקודתית – כזו שהפסיקה התייחסה אליה בעקבות מקרה שהובא בפני בית המשפט. עדיין אין הכרה כוללת וגורפת במעמד הידועים בציבור, ולכן עדיין תיתכן הפליה.

 

זוג

אולי תאהבו גם את

בית
חדרי שינה בירושלים

חדר השינה הוא המקום בו אנחנו מתחילים את היום ושאליו אנחנו חוזרים בסופו. הוא חלל כל כך חשוב ומשמעותי לנו, היות והוא מהווה את מקום

קרא עוד »
ריצוף צבעוני
סוגי ריצוף מומלצים לבית

ריצוף הבית הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ארוך וממושך של שיפוצים. העשורים האחרונים, ובמיוחד בשנים האחרונות, חלו שינויים ושיפורים משמעותיים בסוגי הריצוף המוצעים כיום בשוק

קרא עוד »