חיפוש

כך תוכלי להיות מוגנת תמיד – חשוב להכיר!

כך תוכלי להיות מוגנת תמיד – חשוב להכיר!

בתקופה האחרונה יותר ויותר מקרים של נשים שהיו קורבנות להטרדה מינית עולים לכותרות. מדובר בתופעה רווחת מאוד, שלצערנו הרב כל אישה חווה לפחות פעם אחת בחייה. על אף שמדובר בתופעה חברתית שיש למגר כמה שיותר – ישנם גם דברים שנשים יכולות לעשות על מנת להגן על עצמן.

במאמר זה יוצגו מספר שיטות שיכולות להגביר באופן משמעותי את ההגנה והבטחון של נשים. בתקווה, שימוש נבון בשיטות האלו יכול לשפר את הסיכויים להימנע מהטרדה מינית ובכך אולי לשנות את הסטטיסטיקה העגומה הזו.

 

שיחת טלפון

אחת הדרכים הפשוטות ביותר, שיכולה להקטין משמעותית את הסיכון להטרדה מינית הוא לדבר בטלפון בעת שאת הולכת לבד ברחוב. בין אם מדובר בשיחת טלפון אמיתית, שיחת טלפון מדומה או כל אמצעי אחר (ישנן אפליקציות ייעודיות שיכולות לסייע לדמות שיחות טלפון). ככל שהמטריד הפוטנציאלי יודע שיש עוד עד, אדם נוסף שנמצא איתך על הקו – הוא יהסס ויחשוב פעם טרם ההטרדה.

במידה ומדובר בשעה מאוחרת מידי וכבר אין לך עם מי לדבר בטלפון, ישנן שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא כאמור להשתמש באפליקציה שמזייפת שיחה – אדם מן החוץ יחשוב שאת בשיחה בעוד שבפועל זוהי אפליקציה, אפשרות אחרת היא הצטרפות לקבוצות וואצפ ייעודיות לעניין זה. מדובר בקבוצות שקטות שמעניקות ליווי טלפוני ואף הסעות במקרה הצורך.

 

אמצעי הגנה עצמית

גז פלפל

מלבד שיחות הטלפון, ניתן לשאת אמצעי הגנה עצמית שונים, למשל גז פלפל. הנשיאה של אמצעי ההגנה העצמית יוצרת שני אפקטים משמעותיים. ראשית, היא מסייעת לאישה להרגיש בטוחה ומוגנת, מה שמפיג את החשש שלה לחוות הטרדה מינית – דבר שהוא חשוב בפני עצמו.

שנית, במידה וקורית הטרדה או תקיפה מינית, שימוש נכון בגז הפלפל "מנטרל" את ראיית המטריד או התוקף ומאפשר לברוח מן הזירה. עם זאת, חשוב מאוד לדעת מתי להשתמש בגז הפלפל ולא לשלוף אותו לשווא שכן זה יכול לייצר אי נעימות רבה.

 

אומנות לחימה

מלבד השימוש בגז פלפל, למידה של טכניקות בסיסיות של הגנה עצמית על בסיס עקרונות של אומנויות לחימה שונות. מדובר על קורסים בסיסיים שמוצעים במגוון מקומות – מדובר על מספר שיטות בסיסיות שמאפשרות "לקנות זמן" ולברוח – בדומה לגז הפלפל.

 

פעולה לעומת קיפאון

לבסוף, בסיטואציות שיכולות להיות מפתיעות כמו הטרדה או תקיפה מינית, נשים רבות קופאות באופן אינסטינקטיבי. עם זאת, התכוננות מראש והכנה נכונה יכולה למנוע קיפאון. לכן, ככל שמישהו נוגע או מטריד – פעמים רבות מספיק לצעוק על מנת שהוא ילך.

 

סיכום

אמצעים רבים יכולים לסייע להקטין הטרדות מיניות, שיחות טלפון, גז פלפל, הגנה עצמית בסיסית או אף לצעוק. באמצעות שימוש נכון באלו – תוכלי להקטין משמעותית את הסיכון שלך להיות מוטרדת מינית.

 

ספריי

אולי תאהבו גם את