חיפוש

מקצועות פיננסים מבוקשים – לנהל כסף ולהרוויח מזה

מקצועות פיננסים מבוקשים – לנהל כסף ולהרוויח מזה

הכרות טובה עם עולם הפיננסים יכולה לעזור לכם להגיע לביטחון כלכלי, אם תיישמו את הידע שרכשתם כמובן.

יחד עם שאת, עבודה בתחום הפיננסים יכולה להיות גם מאתגרת, מעניינת ומרחיבת אופקים.

אז איזה תחום בעולם הפיננסים יכול לעניין אתכם?

עולם הפיננסים הוא רחב ומגוון, אבל רוב האנשים מכירים את המקצועות הבולטים בתחום, כמו רואה חשבון למשל.

יחד עם זאת, אם לא בא לכם לחשב כל היום החזרי מס ותלושי שכר, אלו המקצועות הנוספים שיכולים לעניין אתכם ולהשאיר אתכם קרוב לצלחת:

 

סמנכ"ל כספים

מנכ"ל כספים בחברה הוא האחראי העיקרי לניהול הכספים של החברה: בקרת תקציב, בקרת מיסים, הנהלת חשבונות, חשבות שכר וכל הפעילות החשבונאית בארגון, הנפקת חברה בבורסה והכנה לביקורת חיצונית.

הוא נחשב לשיא בקריירה, שכן זהו תפקיד מפתח, אליו שואפים להגיע אנשי הפיננסים בכל ארגון.

התפקיד עשוי להתאים לרואי חשבון, או למועמדים בכירים שיש להם הסמכה בראיית חשבון וניסיון בתחום.

 

ייעוץ ושיווק פיננסי

ניהול השקעות, ייעוץ משכנתאות וגם יועצים פיננסים ויועצי מס, שתפקידם לעזור לכם לנהל נכון יותר את הכספים שלכם.

כמעט כל אחד יכול לקבל הכשרה מתאימה ולקבל על עצמו את אחד מהתפקידים הללו, שכן מדובר על הגדרת תפקיד מעורפלת יחסית, אשר אינה מצריכה הצגת תעודה מקצועית.

יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים להתקדם בתחום המכירות בארגון מסוים, תעודת לימודי מקצוע פיננסי כלשהו, תעזור לכם ללא ספק.

 

בנוסף, אם באמת מעניין אתכם לעזור לאנשים מהשורה להתמצא בעולם הפיננסים ולשפר את חייהם על ידי ניהול נכון של ענייני הכספים שלהם, אחד מהמקצועות הללו יכול להתאים לכם.

 

אנליסטים ומנהלי סיכונים

עולם הפיננסים מלא בסיכונים וסיכויים לטוב ולרע. משום כך, גופים פיננסיים שונים נוהגים להעסיק מנהלי סיכונים ואנליסטים, שתפקידם להעריך את מידת הסיכון בהשקעה כזו או אחרת.

זאת הם עושים תוך מעקב וניתוח פעולות פיננסיות של החברה ותוצאותיהן, הכנת תחזיות כלכליות למעסיק כדי למזער נזקים עתידיים ועוד.

באופן כללי – תפקיד האנליסטים ומנהלי הסיכונים בחברה הוא להחזיק אצבע על הדופק הפיננסי של הארגון ולשקף למנהלי הארגון בכל רגע נתון את המצב.

 

תפקיד זה עשוי להתאים לבוגרי תואר בכלכלה, חשבונאות, או מנהל עסקים, אשר יש להם יכולת לתקשר בשפה האנגלית ברמה גבוהה, שליטה טובה בתוכנות כמו אקסל, חשיבה אנליטית והבנה בתחום המסחר.

 

לסיכום

אם תחום הפיננסים מעניין אתכם אבל עדיין לא רכשתם השכלה פורמלית בתחום, מומלץ להתחיל בלימודים – קורס ייעוץ השקעות יכול להיות התחלה טובה, כמו גם ייעוץ משכנתאות למשל. אם אתם רוצים להגיע רחוק יותר, תצטרכו להשלים לימודי תואר רלוונטי ולהיכנס בכל הכוח לתחרות על המשרות הנחשקות בתחום.

אם התחום הפיננסי מושך אתכם, הרי שזהו מסלול כמעט בטוח לביטחון כלכלי והצלחה פיננסית ולכן מומלץ ביותר. למידע נוסף אודות החזרי מס וייעוץ בנושא, כדאי לבדוק באתר אינדיגו החזרי מס.

 

 

קופת חיסכון שטרות

אולי תאהבו גם את

החזרי מס
מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים

קרא עוד »
תפקיד רשות המסים
רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי

קרא עוד »
איש מתעסק בטאבלט
דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »