חיפוש

עורך דין נהיגה בשכרות – מה העונש הקבוע בחוק בעבירת נהיגה השכרות?

עורך דין נהיגה בשכרות – מה העונש הקבוע בחוק בעבירת נהיגה השכרות?

נהיגה בשכרות נחשבת לעבירה חומרה הנושאת בעונש על פי מידת השכרות ותוצאות הבדיקה. לא פעם אנו שומעים על צעירים החוזרים מבילויים שיכורים ומסכנים בנהיגתם נהגים אחרים, נוסעים והולכי רגל ולכן החוק מחמיר איתם. המאמר יפרט מה העונש הקבוע בחוק על נהיגה בשכרות וכיצד עורך דין יכול לסייע לנהגים כאלו.

 

מה העונש הקבוע בחוק על נהיגה בשכרות

עורך דין נהיגה בשכרות הוא הכתובת היחידה אליה יכול לפנות נהג הנמצא נוהג בשכרות על מנת לקבל סיוע מאחר ומדובר בעבירה פלילית חמורה. העונשים על פי החוק יכולים להיות פסילה מנהלית ל-30 יום ביחד עם השבתת הרכב על פי החלטת השוטר שתפס את הנהג נוהג בשכרות, פסילת רישיון נהיגה לשנתיים או יותר ואף מאסר בפועל במידה והנהג השיכור מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים.

 

מהן הבדיקות אותן מבצעים אם יש חשד של נהיגה בשכרות?

הבדיקה הנפוצה ביותר היא הינשוף. מדובר על מכשיר שנושפים לתוכו והוא מודד את רמת האלכוהול בגוף. בנוסף, השוטר יכול לבקש מהנהג ללכת בקו ישר, לגעת באפו בעוד עיניו עצומות, לעמוד על רגל אחת וכד'. הוא גם יכול לזהות על פי הריח, הדיבור וההתנהגות של הנהג אם הוא שיכור וגם על פי הימצאות של אלכוהול ברכב.

למרות זאת, לא חייבים להסכים לבדיקות אלו, למעט הינשוף, מאחר והחוק אינו מורה לבצע אותן. ביחד עם זאת, אם נגרמה תאונת דרכים עם נפגעים כתוצאה משכרות ניתן לשלוח את הנהג לבדיקת דם שתבוצע על ידי רופא ותקבע את מידת האלכוהול בדם מאחר וזוהי הבדיקה האמינה ביותר.

 

מה הקשר בין הבדיקה לעונש על נהיגה בשכרות?

כאשר מבצעים בדיקת ינשוף ומקבלים זימון לבית הדין בדרך כלל מקבלים קנס כספי או זיכוי בהתאם לנסיבות. מכיוון שזוהי בדיקה לא מהימנה עורך הדין יכול להוכיח שאין דברים בגו. ייתכן וגם הבדיקה נעשתה בצורה לא תקינה ואם זוהי פעם ראשונה בה נתפסים נוהגים בשכרות על אחת כמה וכמה. גם אם מקבלים עונש חמור יותר, במיוחד כשמדובר על נהג חדש או צעיר, עורך הדין יוכל לטעון על מהימנות הבדיקה.

 

מה אפשר לעשות במקרה של פסילת רישיון?

במידה ופוסלים את רישיונו של הנהג לשנתיים הוא יצטרך לאחר תקופה זו לעבור בדיקות כשרות נהיגה במרב"ד. במרב"ד יכולים להמליץ על פסילת רישיון לתמיד ולכן ישנה חשיבות עוד יותר גדולה לנוכחות של עורך דין בתמונה. הוא מכיר את הנהלים ויכול להגיע להסדר שיקל על הדין.

גם כשמדובר בנהג חדש עורך דין יכול לסייע כי הפסילה יכולה להיות ל-3 חודשים ויותר ולאחריה יש לעבור בדיקות במרב"ד ומבחן תיאוריה.לסיכום, עורך דין לנהיגה בשכרות יכול להקל את העונש הצפוי בחוק ולהוכיח שהבדיקה לגילוי מידת האלכוהול שנעשתה אינה אמינה.

נהיגה בשכרות

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »