חיפוש

מידע להגשת תביעת נזקי גוף

מידע להגשת תביעת נזקי גוף

 תביעות נזקי גוף אותן מגישים לבית המשפט נעשות באמצעות עורכי דין לנזקי גוף. התביעות צריכות להיות מבוססות על הקשר הסיבתי בין הפגיעה לרשלנות שבגינה היא קרתה ולהסתמך על ממצאים רפואיים, עדים ותיעוד. קיבצנו עבורכם את המידע להגשת תביעת נזקי גוף.

 

חוק הנזיקין בישראל

על פי חוק הנזיקין, על מנת להגיש תביעת נזקי גוף ולזכות בפיצויים צריך להוכיח שנגרמו לתובע נזקים, שהם נגרמו עקב עוולות ושיש ביניהם קשר סיבתי. עורך דין תביעות נזקי גוף צריך להציג את העובדות, להוכיח כיצד קרו הנזקים ולהביא הצדקות לכך שלגוף המתרשל יש אחריות לפגיעות. כלומר, בעקבות איזה אירוע קרו הפגיעות, מי אחראי להן ואיזה נזק הן הסבו לנפגע.

האם הן פגעו בו לצמיתות, האם הוא איבד את כושר השתכרותו, האם נפגע גם נפשית, האם הפסיד ימי עבודה, האם איבד את כושר העבודה באופן זמני או לצמיתות, האם מדובר בנזקים קלים או קשים וכן הלאה. בכל מקרה חייב להיות נזק פיזי על מנת להגיש תביעה לפיצוי ומידת הפציעה תהווה חלק מחישוב התגמולים.

 

ההכנות להגשת תביעת נזקי גוף

את כל ההכנות הבירוקרטיות להגשת התביעה יעשה עורך הדין. למרות זאת, הנפגע אחראי לתעד את מקום התאונה, המחדלים והפציעות, לשמור על ההפניות הרפואיות ותיעוד הטיפולים והאשפוזים, לאסוף את כל הקבלות על ההוצאות, למצוא עדים לאירוע, להביא אישור מהמשטרה במידת הצורך ולהיבדק אצל רופאים מומחים שיוכיחו את הקשר בין הנזק לעוולה שנגרמה לו.

עורך הדין יאסוף את החומר ויבנה את תיק התביעה. ככל שיהיו יותר ממצאים, עדים ותיעוד, כך הצלחת התיק תהיה טובה יותר והפיצוי יהיה גבוה יותר.

 

אלו נזקי גוף ניתן לתבוע?

ניתן לתבוע כל נזק גופני כתוצאה מרשלנות שנגרם על ידי גוף פרטי או ציבורי. הנזק יכול להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, רשלנות בעבודה, רשלנות כתוצאה מתקיפה של הסגת גבול, נזק מתקיפה של כלב, נזק מנפילה במחדל של מפגע תעבורתי, מפגע ברחוב, בבריכה, בים, פציעות בקייטנות, מועדונים, מוסדות חינוכיים ועוד.

צריך לדעת שבמוסד החינוכי ומחוצה לו ניתן לתבוע את ביטוח התאונות האישיות שיש באופן אוטומטי לתלמידים 24/7. אם מדובר בתאונת עבודה או בתאונה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה התביעה תוגש לביטוח לאומי ומקביל אף ניתן לתבוע את המעביד. במקרה של תאונת דרכים, רק אם אין לפוגע ביטוח חובה ניתן לתבוע אותו על נזקי גוף.

 

מי הוא הגוף האחראי לפיצוי?

אין גוף אחד האחראי לפיצוי במקרים של נזקי גוף, אלא כל מקרה בהתאם לגופו. אם למשל מדובר ברשלנות רפואית תביעת נזקי הגוף תהיה מול המוסד הרפואי או הרופא שהתרשל, אם המחדל קרה עקב תחזוקה לקויה ברחוב או במבנה של העירייה, הגוף האחראי יהיה הרשות המקומית וכד'.

פציעה אישית

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »