חיפוש

נזקי רכוש לרכב – מה זה אומר ואיך מוגדר החוק בנושא

נזקי רכוש לרכב – מה זה אומר ואיך מוגדר החוק בנושא

במדינת ישראל אחוז נפגעי התאונות הוא גבוה מאד.

בשל אלה עלולים להיות נזקי רכוש לרכבים שהיו מעורבים בתאונה.

מה הכוונה כאשר מדובר בנזקים אלה? האם יש חוק בנושא וכיצד הוא מוגדר? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

נזקי רכוש לרכב – מה הכוונה?

רכב הוא רכוש כמו שבית הוא רכוש של האדם שקנה אותו. אמנם, הרכב הוא מכונה בטיחותית וחזקה שיכולה להניע משקלים כבדים ממקום למקום, אך בעת תאונה הוא עלול להיפגע ולהינזק. כאשר המערכות הפנימיות שלו כמו המנוע עלולות להיפגע וכתוצאה מכך לא תמיד אפשר להמשיך לנהוג בו. בנוסף, עלולים להיות נזקים חיצוניים כמו בפח של הרכב, דלת שהתעקמה, בגאז' שהתרסק, גלגלים שיצאו ועוד.

 

חברות הביטוח משלמות על נזקים

במצב של תאונה, הרכב שנפגע יכול לתבוע את האדם הפוגע האחראי לתאונה וכן את חברת הביטוח שלו. במצב בו יש ביטוח של צד ג' חברת הביטוח היא זו שתשלם בעבור הנזקים לנהג שרכבו נפגע. כמו כן, במידה ולאותו נהג יש ביטוח מקיף הוא עצמו יכול לתבוע את חברת הביטוח שלו והיא זו שתתבע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע.

דינים הקשורים בנזיקין קשורים בנזקים הקשורים לרכוש רק לאחר שהוכח כי האדם שהזיק באמת אשם והפר חוקים שחלים עליו. את היקף הנזק ניתן לקבוע אצל שמאי רכב ובמידה ואין הסכמה בין הצדדים בית המשפט יוכל למנות שמאי מטעמם. בכל אופן, כדאי להסתייע בעורך דין כמו דין הבית עורך דין המתמחה בנזקי רכוש לרכב.

 

סיוע של עורך דין

במידה ואתם מבוטחים אין זה אומר כי הדרך היא פשוטה בכדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם וגם במידה וכן, לא תמיד הסכום הוא מה שאמור להיות. לכן, כדאי לכם להיוועץ בעורך דין שייצג אתכם בעניין תחום הנזיקין. באופן זה, תוכלו לעמוד על הזכויות שלכם ולהיות בידיים בטוחות.

 

ואם אין לכם ביטוח

במידה ואינם מבטוחים על ידי חברות ביטוח שיכולות לשלם את הפיצויים, עדיין תוכלו לתבוע את האדם שהזיק ולקבל פיצויים. בדרך זו חשוב שתשמרו כל מסמך שיכול להעיד על כך שהנהג השני היה רשלן ובעקבות זאת הרכב שלכם נפגע. לאחר מכן, עורך הדין שילווה אתכם ידע כבר את המשך השלבים עד לרגע בו תקבלו את הפיצוי שמגיע לכם על הנזקים של הרכב.

 

בסיכומו של דבר

במידה והרכב שלכם נפגע ובעקבות תאונה נגרמו לו נזקין הן פנימיים והן חיצוניים, דעו כי תוכלו לקבל על כך פיצויים בעקבות גרימת נזק לרכוש. יש כמה דרכים לעשות זאת, דרך חברות הביטוח שלכם ושל הרכב הפוגע, דרך תביעה משפטית בסיוע עורך דין ובמידה ואין ביטוחים גם אז תוכלו לתבוע במידה ותוכיחו כי בעל הרכב השני אשם והוא גרם לנזק.

איש קורא

 

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »