חיפוש

ניסור בטון – כל מה שכדאי לדעת

ניסור בטון – כל מה שכדאי לדעת

מי מאתנו לא נאלץ לזרוק מסמר שלא שרד את תהליך תקיעתו בקיר בטון? ובכן, אם חשבתם שלעשות חור בקיר זו משימה קשה, העובדה שניסור בטון מהווה משימה מורכבת לא תפתיע אתכם כלל. מדובר בענף הדורש מקצועיות, ידע ומיומנות, ובטקסט הקרוב נציג את הנקודות החשובות שיש להכיר בהתעסקות עם ניסור בטון.

 

אתם לא לבד

כאמור, כניסה לפרויקט ניסור בטון דורשת היכרות וניסיון בתחום רחב היקפים. עם זאת, אין צורך להיבהל – ישנם בעלי מקצוע אשר תפקידם הוא לבצע, לייעץ וללמד אודות מלאכת הניסור. על מנת לחסוך את למידת העבודה ועלות הציוד היוקרתי ניתן פשוט להרים טלפון לאחת מחברות ניסור הבטון, דוגמת ניסור בטון – המנסרים החזקים, ולקבל ייעוץ או הצעת מחיר לקראת התהליך.

 

אז איך ננסר? עם החזק ביותר!

החוזק של הבטון מהווה היתרון העיקרי שלו, שבעקבותיו (ובעקבות העלות הזולה יחסית של תהליך הכנתו) הפך הבטון למצרך מבוקש בכל מבנה כמעט. עם זאת, אותו חוזק מחייב גם ציוד עוצמתי בהתאם כדי להתמודד אתו.

אל המשמה גויס לא פחות מאשר החומר החזק ביותר בטבע – היהלום. ברוב מקרי הניסור הכלי היעיל, המדויק והנקי ביותר יהיה מסור היהלום, אשר רסיסי יהלום מפוזרים על הלהב שלו. מדובר בכלי יקר מאוד שסביר להניח שלא נמצא ברוב הבתים הפרטיים, ולכן השכרת שירותי ניסור חיצוניים יכולים להיות חסכוניים יותר.

 

גוונים של אפור

לבטון סוגים וייעודים שונים, אשר משפיעים גם על אופי הניסור. השימוש המוכר יותר הוא עם בטון מזוין, עבור יסודות למבנה או עבור מרחבים מוגנים. מדובר בבטון שבתהליך הכנתו הוכנסו גם שבבי מתכת או חומרים חזקים אחרים כדי לקבל תוצאה חזקה במיוחד. במקרים אלו נשתמש במסור היהלום העוצמתי.

אולם, ניתן להשתמש בבטון גם למטרות אחרות כגון נוי או איטום, ולכן גם להשתמש בסוגי בטון אחרים (בטון דקורטיבי או בטון קל), אשר ניתן יהיה לנסר גם בעזרת כלי עבודה אחרים.

 

איזהו חכם – הרואה את הנולד

דגש חשוב מאוד שצריך לדעת הוא חשיבות ההכנה המוקדמת לעבודה. מעבר לעובדה שמדובר במלאכה מורכבת, בניסור בטון גלומות סכנות העלולות להתרחש כתוצאה מקריסה של חלקי בטון או מהאבק והרסיסים הנפלטים במהלך הניסור.

כדי להימנע ככל הניתן מפגיעות בנפש או ברכוש ולהבטיח עבודה מדויקת וטובה, חובה לקיים הכנה יסודית לקראת הניסור. יש להכין אסטרטגיית עבודה מוקפדת המתחשבת בתנאי מזג האויר, שטח העבודה וניקיונו וכמובן בסוג הבטון ובחשיבותו בפועל; ישנם מקרים בהם נרצה לנסר חלק המהווה חלק חשוב ביסודות הבניין לדוגמא ונצטרך להשיג אישור קונסטרוקטור לקראת התהליך.

בנוסף, יש להתאים את כלי העבודה הנדרש לפרויקט כמו גם כמות הפועלים הנצרכים. יש להקפיד על לבוש עבודה מלא ומינוי מרא של מפקח עבודה.

קיר בטון

אולי תאהבו גם את

מנעול עם מפתחות
איך לבחור דלתות

בחירת דלתות היא בחירה חשובה הן ביטחונית והן אסתטית עבור הבית. דלת הכניסה היא הפנים של הבית ותקבע את הרושם הראשוני של האורחים המגיעים אל

קרא עוד »
חרק
הדברה מקצועית במרכז

שירותי הדברה הם שירותים שמצילים רבים מאיתנו ממקרים לא נעימים בהם אנו נתקלים במזיקים כאלו ואחרים כגון נחשים, עכברים, חולדות ועוד. עם זאת, על מנת

קרא עוד »
שרביט
אמן חושים לבר מצווה

ממש בקרוב הבן שלכם יחגוג יום הולדת 13? תכננתם אירוע מרגש ואתם תוהים האם יש משהו שתוכלו לעשות כדי למנף את החגיגה הזאת בצורה עוד

קרא עוד »
כדור בדולח
כך תבחרו אמן חושים מומלץ

במידה ואתם עומדים בפני תכנון אירוע קרוב ואתם רוצים מאוד ליצור את אירוע בלתי נשכח, נראה שהזמנת אמן חושים לאירוע שלכם הינו רעיון מצוין שכדאי

קרא עוד »