חיפוש

עריקים ועריקות שימו לב לפוסט הבא

עריקים ועריקות שימו לב לפוסט הבא

עריקים ועריקות שימו לב לפוסט הבא

אנו חיים בעולם בו מחדירים לנו כל הזמן כחלק מהחינוך שזכותנו לא להיות במקום בו אנחנו לא רוצים להיות, זה מתיל כבר בגילאי התיכון שבהם כאשר התלמיד מתלונן או מתקשה הוא יכול לשמוע את המשפט אף אחד לא הכריח אותך להיות כאן פעמים רבות.

בדרך כלל שנמאס לנו ממשהו אנחנו מנסים להימנע מלהיות בו, למשל כשתלמיד תיכון מרגיש שהגיעו מים עד נפש והתקופה הלימודית קשה לו מדי, יש תלמידים שבוחרים פשוט לא להגיע לבית ספר לכמה ימים, בדרך כלל הדבר לא מקובל על בית הספר אבל יכולים לקבל את זה בהבנה.

אך בין ימי התיכון לחיים הבוגרים ישנה תקופה שאותה עוברים רוב הנוער הבוגר והיא תקופת השירות הצבאי.

בתקופת השירות נתקל פתאום הנער בבעיה שאליה הוא לא רגיל, בגיל ההתבגרות יש מעין הרגל לברוח ובשירות הצבאי אין אפשרות למצב כזה, רוב החיילים באמת מצייתים לחוקים הצבאיים, מגיעים בזמן, מתייצבים כשהצבא מזמן אותם ועוד.

אך ישנו מצב שקורה לעיתים, שבו מחליט החייל מסיבות שונות- לפעמים מסיבה מוצדקת, שלא להגיע לצבא ללא אישור.

כשמדובר בבית ספר או עבודה קוראים לתופעה הזו הברזה ולמונח הצבאי המקביל קוראים נפקדות, רק כאשר מדובר בתקופה של פחות מעשרים ימים, לאחר עשרים ימים של אי הגעה לשירות הצבאי המצב נקרא עריקות.

מהי עריקות?

עריקות מהצבא זהו מצב בו החייל אינו נמצא או מגיע לשירות צבאי בלי רשות מהצבא.

ישנם מקרים רבים שבהם החייל נקרא נפקד או עריק (בהתאם להגדרות המתאימות), בחלקם החייל לא הגיע לשירותו הצבאי מעולם, זאת אומרת לא התייצב במועד בגיוס המיועד לו, בחלק מהמקרים החייל יצא לחופשה ולא חזר או כל מיני מקרים שונים ומגוונים שיכולים לקרות.

עונש על עריקות:

אם מדובר במקרה שבו החייל עזב את היחידה שלו כבר מהיום הראשון שעזב הוא נקרא עריק והעונש שלו יהיה בהתאם להגדרות העונש לעריק צבאי.

עריקות נקראת עבירה פלילית ולכן העריק מטופל על ידי מדור עריקים בשלישות הראשית עם מעורבות מלאה של המשטרה הצבאית.

כשהחייל מגיע למצב שהטיפול בעבירתו מגיע למדור עריקים חשוב שיהיה מודע שעונשו יכול להגיע אפילו לחמש עשרה שנות מאסר.

חשיבות עורך דין במקרה של עריקות מהצבא:

חשוב להיעזר בעורך דין צבאי המבין היטב בנושא זה של עריקות, אם יש לחייל סיבה בגינה הוא עורק חשוב שעורך הדין בו הוא נעזר יבין את הבעיה ויוכל לעזור לו לצאת מהתסבוכת אליה הגיע עם העונש הקל ביותר.

דבר נוסף שיש לדעת הוא שאין להקל ולהחליט לנסות להתמודד לבד כשמדובר בעריקות צבאית מכיוון שעורך הדין המקצועי יכול לעזור ולנסות למצוא פתרון שהחייל עצמו אינו מכיר למרות שהוא נמצא בתוך המערכת הצבאית.

אולי תאהבו גם את