חיפוש

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון

תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון, היא אחת התביעות הנפוצות ביותר בתחום הרשלנות הרפואית בעולם בכלל ובישראל בפרט. ההגדרה של רשלנות רפואית הינה מתן שירותים רפואיים, תוך אי עמידה באמות מידה מקובלות ואי נקיטה של אמצעי זהירות מתבקשים, בעת ביצוע פעולה רפואית כל שהיא. מתן פיצויים בגין רשלנות רפואית בהריון מותנה בכך שהתובעים יוכיחו שהרופאים הממונים, או המוסד הרפואי שבו בוצע מעקב ההיריון או הלידה של הוולד, נקטו בפעולות או נמנעו מנקיטת פעולות שונות, תוך סטייה משמעותית מנורמות התנהגות מקצועית ומהזהירות המתבקשת נוכח המצב העדין שבו נמצאת האישה או הוולד. מהי ההגדרה של רשלנות רפואית בהיריון? מדוע תביעה בגין רשלנות רפואית מהסוג הזה היא כל כך נפוצה? היכן ניתן לקבל סיוע והכוונה מקצועיים בנושא תביעת רשלנות רפואית?

אישה בחודש מתקדם

מהי רשלנות רפואית בהיריון

רשלנות רפואית בהיריון הינה רשלנות בטיפול באישה בזמן ההיריון, או טיפול בעובר באותה התקופה, או שניהם כאחד. כיון שתקופת ההיריון היא אחת התקופות הרגישות מאד והמסוכנות מאד בחייה של כל אישה, ונשים רגישות או בעייתיות מבחינה רפואית בפרט, נדרשת הקפדה יתרה של הצוות הרפואי, ובראשו הרופאים המטפלים, על הבריאות הן של האישה והן של העובר. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון אופנים וצורות. בשורות הבאות נפרט רק חלק מהם.

הולדת ולד עם בעיות פיזיולוגיות או נכות: אחד היתרונות הגדולים של הרפואה המודרנית, טמון באפשרות לאבחן מראש חלק ניכר מהבעיות האפשריות שהוולד עלול לסבול מהם. מייד לע כשמאובחנת בעיה, מקבלת האם מהרופאים המלצה לפעולה. מאליו מובן שההחלטה אם להימנע מפעולה היאר שלה בלבד, אבל עצם ההמלצה הוא צעד מתבקש. אבחנה שגויה של בעיות של העובר, או העדר אבחנה במקום שניתן היה לאבחן בעיה, מהווים רשלנות רפואית בהריון.

הריון בעייתי שלא טופל נכון: גם הריון בעייתי שלא טופל כהלכה, מהווה רשלנו רפואית מצד הרופאים. זאת, בהנחה שאבחון נכון של מצבה של האישה וטיפול נכון בה, היו יכולים למנוע בעייה שהתפתחה, או חלילה אפילו מוות.

מדוע תביעות רשלנות רפואית הן נפוצות

במדינת ישראל, רמת הילודה הכללית היא גבוהה יחסית. אישה ישראלית ממוצעת יולדת מעל שתי לידות במהלך חייה, הרבה מעל למקובל במדינות המתקדמות. עם זאת, הרפואה המפותחת והמתקדמת בישראל,, מאפשרת במרבית המקרים לזהות בעיות אפשריות עוד בשלבים במוקדמים שלהן. ואולם במקרים רבים, אבחנה שגויה בעלית של הרופאים או הימנעות מנקיטת פעולה חיונית, או מביצוע בדיקה חשובה, עלולות להיחשב כרשלנות רפואית לכל דבר. זאת, גם אם הוכח שהפעולה (או הימנעות מפעולה) של הרופא או הגוף הנתבע, לא בוצעה בכוונה תחילה להזיק.

אם יש לך עניין בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של פייל ושות' משרד עורכי דין, יחזרו אליך בהקדם. הם ילוו אותך לאורך כל הדרך, מרגע יצירת הקשר ועד להגשת התביעה וקבלת הפיצויים. הסיוע כולל השגת מסמכים, קבלת הערכה מקצועית באשר לחומרת הנזק וקביעת גובה הפיצויים הנדרשים בגינו.

אולי תאהבו גם את