חיפוש

שלושה טיפים לעיצוב חדר העבודה שלך

שלושה טיפים לעיצוב חדר העבודה שלך

מאז שהתחילה הקורונה, העבודה מהבית הפכה לפופולרית ונפוצה בקרב העובדים הישראלים. יחד עם העבודה מהבית, החלו להתקיים להם חללי עבודה וחדרי עבודה אצל כל אחד מאיתנו. אבל איך גורמים לחלל הזה באמת להרגיש נעים וגם שיתן לך מוטיבציה לעבוד? במאמר זה נציג לכם שלושה טיפים לעיצוב חדר העבודה. 

 

חדר עבודה, בבית

החיים בפיג'מה הרבה יותר נוחים, ללא ספק. חדר עבודה בבית יכול לעיתים להיות כמו חלום שמתגשם למי שמאחר כרונית, אבל גם יכול להיות סיוט לכאלה שלא מצליחים להתרכז ונשאבים לתוך הבית במקום לעבודה. עבודה מהבית הפכה להיות פתרון קונבנציונלי במהלך תקופת הקורונה, ונשארה איתנו גם אחרי כשמקומות העבודה הבינו שכך ניתן להשיג יותר תועלת מהעובדים שלנו.

חדרי העבודה שלנו לרוב יהיו עם ספריות פינתיות איכותיות או מנורה חזקה במיוחד שלא תעייף אותנו. אך יש כמה דברים להם אנחנו זקוקים על מנת להצליח לעבוד מהבית. לא רק משמעת עצמית, אלא גם חדר עבודה מתאים. אז איך גורמים לזה לקרות?

 

לעבוד עם החדר

אין ספק שאתם רוצים שחדר העבודה שלכם יהיה מלא בחפצים שאתם צריכים כמו שולחן עבודה, מחשב עם מסך ענק, עמדת הדפסה, סריקה, טלפון קווי אולי, מנורות טובות, עמדת קלסרים, תיוק, כיסא נוח ואולי איזה מיני מקרר שיעזור לכם ברגעים קשים. אבל זכרו שלא לכולם יש את החלל שמאפשר את כל החפצים הללו.

עומס יתר על החדר יגרום לכם לא לעבוד טוב ולהתעצבן על החלל שאינו מספיק לרשותכם. אין צורך להכניס ציוד של משרד שלם לחדר, אתם לא זקוקים לו. נסו להשאיר את החלל נקי כמה שיותר, עם מרווח הליכה ומחשבה. הכניסו רק את הדברים החשובים ביותר בלעדיהם אינכם יכולים לעבוד.

 

הכל עניין של מיקום

יש למקם את הרהיטים נכון על מנת שלא יפריעו לכם במהלך העבודה. הקדישו לזה מחשבה ואל תמהרו. זו לא עצה בנאלית כפי שאתם חושבים, אלא חשובה, מאחר ואם הרהיטים לא מאורגנים נכון, החדר יכול להיות בלאגן אטומי שקשה לעבוד בו. אל תציבו את המסך בקיר הנגדי לחלון, החלון והשמש יאירו על המסך ולא תראו כלום.

במקרה כזה הציבו את המסך בצמוד לחלון, כך גם תוכלו להנות מהנוף. במידה ויש לכם עמדת אינטרנט, מקמו אותה רחוק מהמחשב – נסו לא לספוג קרינה. וודאו שיש לכם מספיק שקעים חשמליים עבור כל הרהיטים ואם אין, רכשו מפצלים.

 

עיצוב, צבעים ומה שביניהם

עיצוב משרד הוא לרוב בסכמת צבעים אחת, ולרוב משעממת. נסו ליצור לכם חלל עבודה כיפי שאתם נהנים לשהות בו ולהסתכל עליו. אל תרכשו רהיטים בצבעים רגילים, לכו עם הלב שלכם על מה שאתם אוהבים ונסו לא לשפוט את עצמכם. בסופו של דבר זה חדר העבודה שלכם, ואתם צריכים להרגיש בו הכי בנוח.

ספריות פינתיות

אולי תאהבו גם את