חיפוש

איך אפשר לדעת מאיפה מגיעים הנמלים?

איך אפשר לדעת מאיפה מגיעים הנמלים?

נמלה נחשבת לבעל חיים חברתי החי באופן קבוצתי או בשפה המקצועית: חיים בקולוניות. מכיון שכך בהדברת נמלים לא מספיק לפעול לטיפול בנמלים הנראות לעין אלא יש צורך לטפל בבעיית הנמלים מהשורש. לצורך כך יש לזהות מהיכן מגיעות הנמלים ולהדביר את הקן כולו. איך ניתן לבצע פעולת ניטור לנמלים בבית? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

 

3 עובדות שחשוב לדעת על נמלים

  1. נמלה נחשבת לחיה חברתית ביותר, כך שאם נתקלתם בנמלה אחת, ככל הנראה היא לא לבד ובסביבתה מצויות נמלים נוספות.
  2. קיימים 4 זני נמלים נפוצים בארצנו: נמלה אצנית, קמפונית שחורה, נמלה פרעונית ונמלת האש.
  3. יש לבצע הדברה מסוג שונה עבור נמלי אש הכוללת הנחצת גרגרים להרעלת קיני נמלים וכן שימוש בריסוס חזק מהמקובל נגד נמלים מסוגים אחרים.

נמלים מגיעות

כיצד ננטר נמלים בבית?

יש לנסות לאתר את קן הנמלים, תוכלו לעשות זאת באמצעות מעקב אחר שיירות נמלים. בנוסף, הנמלים מותירות אחריהן פרומון שהוא כימיקל מסוים המונח על תוואי דרך מהקן למקור מזון מסוים. באמצעות זיהוי כימיקל זה הן תוכלנה לזהות בקלות את הנתיב המוביל אותן לארוחה הדשנה הבאה.

נציין כי לרוב נמלים מופיעות בשלב הראשון במטבח. חפשו בכל מקום: בתוך הארונות, בצמוד לקיר, על הפאנלים, במסגרות החלונות ועוד. בשלב הבא, לאחר המטבח לרוב פונות הנמלים לחדר המקלחת, זאת מכיוון שחדר זה מספק להם לחות וחושך בכמות גבוהה. הן אוהבות להתחבר בסדקים שנוצרים ברובה שבין אריחי הקרמיקה בחדר האמבטיה.בנוסף, מקומות נוספים שכדאי לבדוק גם בסמוך לצירי הדלתות בתוך הבית וליד עציצים.

 

מה מחפשות הנמלים בתוך הבית?

הנמלים מחפשות מזון בדגש על מוצרים מתוקים וכן מזון המכיל חלבון ושומן בכמות גבוהה. כאשר נמלה תמצא מקור מזון היא תשאיר אחריה את הכימיקל עליו דיברנו קודם, על מנת שכל חברותיה תוכלנה להגיע אחריה.

נמלים מגיעות

הדברת נמלים – השיטות המומלצות

הדברת נמלים היא משימה מורכבת אולם ישנן דרכים להעלמתן בשטחי בתים פרטיים ודירות וכן להפחתתן בצורה ניכרת בשטחי חוץ.ישנם 2 צורות הדברה שכדאי לשלב על מנת להדביר נמלים בצורה אפקטיבית:

  • יש להשתמש בחומר ריסוס "טמפריד" שהורג נמלים פעילות  הנראות לעין בבית.
  • יש לפזר ג'ל נמלים או גרגרים ייעודים להרעלת נמלים שיגרמו להרעלת כל הקן כולו.

הצורה האפקטיבית ביותר להדברת נמלים היא לשלב ריסוס ג'ל/גרגרים. כך אתם מטפלים בבעיה מחינה חיצונית ומהשורש. למידע נוסף ושירות הדברת נמלים היכנסו לאתר קוברה הדברה.

 

מניעת נמלים בבית

חשוב לאטום את הרובה שבין אריחי הקרמיקה במטבח וכן סוגר היטב אריזות מזון ולנקות שאריות מזון (הקפידו שלא יהיו גרגרי סוכר על תחתית הארון וכדומה).כאשר אנו מבינים את צורת ההתנהגות של הנמלים נוכל לסייע במניעת הופעתן ובמרה של כניסת נמלים – נוכל לדאוג להדברה היעילה ביותר.

נמלים מגיעות

אולי תאהבו גם את