חיפוש

איך נמנע ממזיקים להגיע לביתנו?

איך נמנע ממזיקים להגיע לביתנו?

מזיקים שונים עשויים להגיע לביתנו, להפיץ מחלות ולסכן את בריאות בני הבית. גם אם מדובר רק ב"חרק קטן" הוא עשוי לגרום לפחד ולבהלה בקרב יושבי הבית, להכניס פנימה לכלוך ולגרום נזקים שונים לחפצים. אילו צעדי מניעה ניתן לעשות מפני הגעת מזיקים שונים? כל התשובות במדריך

 

מזיקים שונים עשויים לפגוע בנו

תיקנים, עכברים, נמלים, כנימות ואף במקרים חריגים חולדות ועטלפים עשויים להכנס לביתנו ולהזיק לנו. המזיקים השונים בדרך כלל נושאים איתם מחלות אותן הם מפיצים באמצעות הגללים והשתן, ומאחר והם נמשכים למקורות מזון הם מסכנים את המזון שאנו אוכלים. יש כמה שיטות שניתן ליישם כדי למנוע ממזיקים להתקרב לביתנו. ניתן למצוא מידע מקצועי על סוגי מזיקים שונים באתר https://hasviva.co.il.

 

איטום פתחים

כל המזיקים באשר הם נכנסים לבית דרך פתחים מסוימים. בכל בית ישנם פתחים רבים, חלקם גלויים כמו דלתות וחלונות וחלקים סמויים כמו צינורות בהם עוברים כבלים שונים או פתחי הניקוז השונים בבית.

לכן אחד הצעדים המומלצים ביותר למניעת הגעת מזיקים הוא איטום כמה שיותר מהפתחים האלו. הדבר יכול להיעשות באמצעות מילוי חורים שונים בדלתות או בקירות, שימת לב לחורים ברשתות של חלונות או איטום חורים בהם עוברים כבלים.

 

שמירה על היגיינה וניקיון

מזיקים שונים נמשכים לפירורי מזון או לדברים אחרים שאותם הם יכולים לאכול. לכן, להיגיינה וניקיון בבית ובפרט במטבח יש חלק חשוב במניעת מכת מזיקים. הכוונה היא גם לפירורים שנופלים על הרצפה או השולחן לאחר הארוחה אבל גם לוידוא שכל מוצרי המזון כמו קמח או פסטות מאופסנים בצורה אטומה. עכברים, למשל, מסוגלים לכרסם דרך שקיות ניילון ולכן יש לוודא שמוצרי מזון כאלה מאוחסנים בקופסאות קשיחות שאותן אי אפשר לכרסם.

 

שיטות נוספות

ישנן שיטות נוספות שעשויות להבריח מזיקים ולמנוע מהם מלהכנס לביתנו. שיטה אחת היא למשל ניקוי הצמחים באמצעות ריסוס עליהם של מים עם מעט נוזל כלים כדי להבריח כנימות. שיטה נוספת היא הקפדה על אור, שמבריח עכברים משום שהן חיות ליליות. יש להקפיד בנוסף על אוורור חדר המקלחת, משום שמזיקים רבים מגיעים אליו בחיפוש אחרי מקורות מים זמינים שלפעמים נותרים במקלחת הלחה.

 

כלום לא עזר? הדברה מקצועית תעלים את המטרד

ניתן למנוע ממזיקים שונים להגיע לביתנו באמצעות כמה פעולות פשוטות. אחת היא איטום פתחים וחריצים, כמו למשל איטום פתחים של כבלים שונים או הקפדה על רשתות חזקות בחלונות (שלא ניתן לכרסם).

הפעולה הנוספת שיש לבצע הוא הקפדה על ניקיון, ובפרט על ניקיון של פירורי מזון או אריזות מזון במטבח. מזיקים שונים נמשכים למזון וללכלוך, ובאמצעות ניקוי שלו נמנע מהם את מוקד המשיכה. במקרים בהם מתגלים מזיקים בבית מומלץ לפנות להדברה מקצועית שתסיר את המטרד אחת ולתמיד.

מזיקים שונים

אולי תאהבו גם את