חיפוש

איך לבחור קורס הכנה לפסיכומטרי?

איך לבחור קורס הכנה לפסיכומטרי?

המבחן הפסיכומטרי הינו נקודת ציון חשובה לכל סטודנט בישראל. כל מי שמתכנן לפנות ללימודים אקדמאיים, צריך להתמודד עם שאלת המבחן הפסיכומטרי. האם לגשת או שאינני צריך? כמה נקודות עלי להשיג במבחן? והכי חשוב – איך ללמוד? האם לקחת קורס הכנה או ללמוד לבד עם ספרים ודרך החומר הרב שנמצא ברחבי האינטרנט.  רבים מהניגשים למבחן הפסיכומטרי לוקחים קורס באחד ממכוני ההכנה לפסיכומטרי הרבים. במאמר זה ניתן לכם טיפים כיצד לבחור קורס הכנה לפסיכומטרי שיתאים לכם.

 

למה צריך קורס הכנה לפסיכומטרי?

נכון, לא חייבים בקורס הכנה למבחן הפסיכומטרי ובהחלט ניתן ללמוד לבד או עם חברים באופן עצמאי עם ספרים שניתן לרכוש ועם הרבה חומר לתרגול שישנו באינטרנט. ובכל זאת רבים הם הבוחרים ללמוד בקורס הכנה. הקורס מספק מסגרת שבה יושבים ולומדים ולכן להרבה אנשים נוח יותר ללמוד במסגרת עם שעות קבועות, מדריך ומטלות מאשר ללמוד בזמנם החופשי כאשר תמיד יש משהו יותר נחמד לעשות. בנוסף, קורס הכנה לעיתי יתרום יותר מלמידה עצמית כי בנוסף לתרגול החומר המדריכים שבעצמם ניגשו למבחן לפחות פעם אחת, מספקים גם טיפים ושיטות שמסייעות לנו למצוא את הפתרון לתשובות במהירות גדולה יותר או ומסייעות לנו להגיע להישג גבוה יותר במבחן. דבר זה עוזר לנו בשיפור הביטחון העצמי ובהורדת מפלס הלחץ והחרדה לפני המבחן. עוד יתרון לקורס שהוא גם מעין קבוצה חברתית אשר יכולה גם לתת תמיכה ובכך גם להקל על הלחץ והחרדה לפני המבחן.

 

תדירות ומשך הקורס

ישנם קורסים יותר אינטנסיביים של פעמיים או יותר בשבוע אשר נמשכים פחות זמן וישנם קורסים של פעם בשבוע אשר נמשכים יותר זמן. אתם יכולים לבחור קורס שמתאים לכם מבחינת כמה זמן אתם יכולים להשקיע במהלך השבוע. כמובן שרצוי לבחור קורס שיתאים גם למועד בו אתם מתכננים לגשת למבחן. ייתכן שעדיף לכם לגשת למועד רחוק יותר ולהירשם לקורס ארוך יותר או לחילופין לקורס אינטנסיבי יותר כדי לגשת במועד קרוב יותר. כך או כך תוכלו להגיע לתוצאה הטובה ביותר באופן שמתאים לכם ולקצב הלמידה שלכם.

 

מספר התלמידים בקבוצה

במכונים שונים המתמחים בהכנה למבחן הפסיכומטרי מציעים קורסים מגוונים גם במספר התלמידים בכל קבוצה. ישנם תלמידים שמתאימה להם קבוצה גדולה יותר ולעומתם ישנם תלמידים שצריכים את היחס היותר אישי וזקוקים לקבוצת לימוד קטנה יותר. כאשר אתם מתעניינים לגבי קורס הכנה לפסיכומטרי מומלץ לוודא מראש בכמה תלמידים מותנית הפתיחה של קבוצת הלימוד ומה המקסימום של תלמידים שיכולים להיות בקבוצה. לפי נתונים אלו תדעו באיזה קורס לבחור.

 

קורסים לתלמידים עם התאמות

ישנם אנשים הניגשים לפסיכומטרי וזכאים להתאמות כגון הקראת שאלון, הארכת זמן, שימוש במחשבון ועוד. לצערנו לא כל קורס הכנה לפסיכומטרי מכין ויכול להכיל גם תלמידים עם התאמות. אם אתם חושבים שאתם זכאים להתאמות, מומלץ לברר האם יש קורסים שמותאמים למי שזכאי להתאמות. מכללת זינוק הינה מקום שבו ניתן ללמוד קורסים המיועדים לזכאים להיבחן בפסיכומטרי עם התאמות. בנוסף, במכללה זו יש מחלקה שיכולה לסייע לכם בהגשת בקשה למרכז הארצי לבחינות והערכה על מנת לקבל את ההתאמות להן אתם זכאים. יתרון נוסף של מכללת זינוק הוא גם העובדה שהקורסים המוצעים בה הינם בקבוצות קטנות וכל תלמיד מקבל יחס אישי.

 

לסיכום

אין ספק שהבחירה בקורס הכנה לפסיכומטרי המתאים לכם היא צעד חשוב לקראת מבחן הפסיכומטרי. חשוב לבדוק את כל הגורמים לעיל כדי לבחור בקורס הנכון.

מבחן פסיכומטרי

אולי תאהבו גם את

הכל על לימודי מיינדפולנס

נדמה כי לאחרונה כולם מדברים רק על דבר אחד – מיינדפולנס. המושג הזה נשמע בכל פינת קפה במקום עבודה, בשיחות אקראיות ברחוב ובמפגשים חברתיים. לאחר

קרא עוד »