חיפוש

ההבדלים בהשקעת נדל"ן מסחרי בארה"ב לישראל

ההבדלים בהשקעת נדל"ן מסחרי בארה"ב לישראל

היכרות עם היבטים שונים של השקעות נדל"ן מסחרי בארצות הברית לעומת ישראל, יכולה לסייע לאנשים פרטיים, יזמים, קרנות וחברות. במאמר הבא נרחיב על כך ונסביר לאיזה נושאים כדאי להתייחס.

האטרקטיביות של כל השקעה נמדדת בכל מדינה בעולם על פי אותה נוסחה: הסכום שאותו משקיעים לעומת הסכום שאותו מרוויחים. במילים אחרות, התשואה היא מדד אובייקטיבי שדרכו ניתן להשוות בין השקעות בישראל, בארצות הברית, באירופה או במדינות אחרות. אבל אם נכנסים אל עובי הקורה, מגלים שיש הבדלים בין האופן שבו צריך להתייחס אל כל סוג של השקעה.

 

הבדלים מבחינת הגוף המשקיע

ההבדל הראשון בין השקעות נדלן בארהב לבין השקעות בתחום הזה בישראל בא לידי ביטוי בסוג ההתאגדות. מס החברות בישראל למשל שונה מזה שבארצות הברית, לכן יכול להיות שבמדינה מסוימת יהיה עדיף להשקיע במקרקעין בתור חברה – בעוד במדינה אחרת ההשקעה המשתלמת יותר תהיה דווקא זו שמבוססת על התאגדות של קרן או אדם יחיד.

 

הבדלים מבחינת מיסוי

מלבד הגוף המשקיע, צריך להביא בחשבון את ההבדלים בין השקעות נדל"ן מסחרי בארצות הברית לישראל גם בהיבטי מיסוי רחבים יותר. המיסים חלים כידוע על כל תהליך רכישת הנדל"ן, לרבות מס הרכישה, מס השבח, המס על השכירות, מס הכנסה לפי מדרגות וכן הלאה. אז גם בהיבט הזה, מה שבודקים מראש זה לא רק את השורה התחתונה – כמו למשל הסכום החודשי שאפשר להפיק מהשכרה של הנכס בכל מדינה – אלא גם את ההוצאות בדרך.

 

הבדלים מבחינת תשואה

אי אפשר לדבר על ההבדלים בהשקעת נדל"ן מסחרי בארה"ב לישראל בלי להזכיר את התשואה. אבל פה, צריך לשים לב שארצות הברית היא מדינה גדולה מאוד. בגלל הגודל של ארצות הברית והעובדה שמדובר על ממשל פדרטיבי ולא ריכוזי, יש הבדלים בתשואה בין מדינות שונות. בפועל, מה שכדאי לעשות זה לבחון כל מקרה לגופו כדי לבדוק את סוג הנכס, את התשואה המקסימאלית שניתן להשיג בגינו ואת המשמעות של המיקום הגיאוגרפי.

 

מהו נדל"ן מסחרי?

יש מקרים שבהם מגלים את ההבדלים בהשקעת נדל"ן מסחרי בארה"ב לישראל גם בהיבט של ההגדרות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא בכל מדינה מגדירים את אופי ההשקעה במקרקעין באותה צורה. כך, מה שיכול להיחשב להשקעה בנדל"ן מסחרי או מניב בארצות הברית – ייחשב להשקעה רגילה במקרקעין בישראל, ולהפך.

 

איך יודעים איפה להשקיע?

כל ההיבטים השונים שמייצגים את ההבדלים בהשקעת נדל"ן מסחרי בארה"ב לישראל אמורים לסייע לקבל החלטה נכונה. במקביל, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע ולשמוע חוות דעת אובייקטיבית. באמצעות התייעצות עם בעלי מקצוע, יודעים מראש מה משפיע על אופי ההשקעה ועל התשואה. לאחר מכן, מצמצמים את הסיכון ומגדילים את הסיכוי לכך שהתשואה תענה על ציפיות קהל היעד.

 

נדל"ן

אולי תאהבו גם את