חיפוש

טיפול ממושך ללא אבחנה – זכויות משפטיות של מטופלים

טיפול ממושך ללא אבחנה – זכויות משפטיות של מטופלים

מצב בו אדם סובל מבעיה רפואית לאורך זמן אך אינו מקבל אבחנה מדויקת, עלול להיות מתסכל ומטריד. במקרים רבים, טיפול ממושך ללא אבחנה עלול אף להוביל להחמרת המצב, לפגיעה באיכות החיים ולנזק בלתי הפיך. במדינת ישראל, למטופלים זכויות משפטיות רבות הנוגעות לטיפול רפואי, ובכלל זה הזכות לקבל אבחנה נכונה. המאמר יפרט על הזכויות המשפטיות של מטופלים בכל הנוגע לאבחנה.

 

הזכות לקבל אבחנה נכונה

חוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996 קובע כי לכל מטופל יש זכות לקבל מידע רפואי מלא ומפורט הכולל בין היתר את האבחנה הרפואית שלו. בנוסף, קיימת פסיקה ענפה של בית המשפט העליון המבהירה את הזכות לקבל אבחנה נכונה .בפסיקה נקבע כי זוהי זכות יסודית הנובעת מכבוד האדם וחירותו.

 

השלכות של טיפול ממושך ללא אבחנה

טיפול ממושך ללא אבחנה עלול להוביל להשלכות רבות, ביניהן:

  • הידרדרות במצב הבריאותי – אי מתן טיפול מתאים עלול להוביל להחמרת המצב הבריאותי.
  • סבל נפשי – חוסר ודאות לגבי מצבו הבריאותי של האדם עלול לגרום לו סבל נפשי רב.
  • פגיעה באיכות החיים – קשיים בתפקוד היומיומי, כאבים וסבל עלולים לפגוע משמעותית באיכות החיים.
  • הפסדים כלכליים – הוצאות רפואיות גבוהות, ימי עבודה שאבדו ופגיעה בכושר ההשתכרות עלולים להוביל להפסדים כלכליים משמעותיים.

 

זכויות משפטיות של מטופלים

  • הזכות לקבל מידע רפואי – למטופל יש זכות לקבל מידע רפואי מלא ומפורט, הכולל בין היתר את האבחנה הרפואית שלו, הסיכונים והסיכויים הכרוכים בטיפולים שונים ותופעות לוואי אפשריות.
  • הזכות לחוות דעת שנייה – למטופל יש זכות לפנות לרופא אחר ולקבל ממנו חוות דעת שנייה לגבי מצבו הרפואי.
  • הזכות לתביעה – במקרים של רשלנות רפואית, למטופל יש זכות לתבוע את הגורם האחראי לנזק שנגרם לו. הקליקו למידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון.

 

דוגמאות לטעויות באבחון אצל מטופלים

  • אי זיהוי מחלה – מטופל סובל מתסמינים של מחלה מסוימת, אך רופאיו לא מצליחים לאבחן את המחלה. כתוצאה מכך, המטופל לא מקבל את הטיפול המתאים ומצבו הבריאותי מתדרדר. לראייה, גבר מבוגר סבל מחולשה ועייפות. לאחר מספר בדיקות הוא אובחן בטעות כסובל ממחלת דם. רק לאחר זמן רב התברר שהוא סובל ממחלת סרטן סופנית.
  • אבחון שגוי – מטופל מאובחן בטעות במחלה שאינו סובל ממנה. כתוצאה מכך, הוא מקבל טיפול שאינו מתאים לו ואשר עלול להוביל לנזק. לראייה, אישה צעירה סבלה מכאבי בטן חזקים לאורך זמן. לאחר מספר ביקורים אצל רופאים שונים, היא אובחנה בטעות כסובלת מבעיית עיכול. רק לאחר זמן רב התברר שהיא סובלת ממחלת כבד קשה.

 

סיכום

טיפול ממושך ללא אבחנה עלול להוביל להשלכות חמורות. למטופלים קיימות זכויות משפטיות רבות הנוגעות לטיפול רפואי ובכלל זה הזכות לקבל אבחנה נכונה .במקרים של רשלנות רפואית חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה להתייעצות והגשת תביעה משפטית נגד הגורם המתרשל.

הזכות לקבל אבחנה נכונה

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »