חיפוש

האם כל הטעויות נחשבות לרשלנות רפואית?

האם כל הטעויות נחשבות לרשלנות רפואית?

אם נעשה לכם נזק בעקבות טיפול רפואי, אולי תוכלו לתבוע את הרופא או המוסד. במקרה שנקבעה רשלנות רפואית אתם זכאים לפיצויים בחוק. במקרה מסוימים כספי הפיצוי הם קריטיים להמשך טיפול או שיקום מטיב. חשוב שתכירו את הזכויות שלכם במצב הזה.

 

מה זה בעצם רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. אם נגרם נזק למטופל בעקבות טיפול לא זהיר, הרי שקרתה רשלנות רפואית.

רשלנות היא מושג משפטי המתאר רמה מסוימת של אשמה המאפשרת תביעה וקבלת פיצויים, גם אם למזיק לא הייתה כוונה לפגוע. בתחום הרפואה המושג רשלנות מורכב משום שבאופן עקרוני ברור שהרופא לא רוצה להזיק למטופל. יחד עם זאת במקרה שנגרמה רשלנות יש בהחלט מקום לתביעה. תביעות אזרחיות בגין עוולת הרשלנות משויכות אל דיני הנזיקין. במצב כזה חשוב לפנות לעורך דין בעל מוניטין, נסיון ורגישות.

 

האם כל טעות בטיפול רפואי יכולה להיחשב כרשלנות רפואית?

זו שאלה מורכבת בלי תשובה חד משמעית, בסופו של דבר יש לחקור כל מקרה לגופו. יחד עם זאת ישנן מספר כללי אצבע מקצועיים שיכולים לעזור לנו לברר את המקרה לעומק.

 

1. רשלנות או טעות כנה?

השאלה הראשונה והחשובה ביותר היא האם מדובר בטעות כנה או רשלנות? וזו הסוגיה הכי מורכבת מכיוון שכל מקרי הרשלנות הרפואית כרוכים בטעויות, אבל לא כל הטעויות נחשבות לרשלנות. רשלנות בהגדרתה מתרחשת כאשר איש מקצוע בתחום הבריאות מפר את חובתו למטופל ובכך נגרם למטופל נזק. לעיתים גם אם נגרם נזק למטופל הדבר לא יחשב לרשלנות, מכיוון שטעויות כנות יכולות להתרחש גם אם איש המקצוע או הרופא פעל על פי תקן הטיפול בקפידה. על מנת להתחיל בירור פנו לאנשי מקצוע מנוסים הבקיאים בחוק שיכולים לדאוג למיצוי הזכויות שלכם במקרה של רשלנות רפואית. במצב כזה כדי לפנות למשרד עורכי דין לרשלנות רפואית המתמחים בתחום.

 

2. הפרת חובה

במידה ונקבעה הפרת חובה ניתן להוכיח רשלנות רפואית. הפרת חובה תקרה כאשר הרופא חורג מהנוהל המקובל או לא עומד בסטנדרט של הטיפול. כשנתחיל לחקור את המקרה הפרת חובה היא אחד הדברים. הראשונים שנבדוק. קשר סיבתי: יש לקבוע שהפרת החובה, במידה ואכן התקיימה, גרמה בהכרח לנזק או פגיעה בקרב המטופל. במידה והטעות לא הובילה ישירות לנזק למטופל, ייתכן בהחלט שהיא לא תיחשב בתור רשלנות רפואית.

 

3. נזקים

אם אכן נגרם נזק בעקבות הטיפול והמטופל יכול להוכיח זאת, יש אפשרות להחשיב את המקרה כרשלנות רפואית. חשוב לדעת שהנזק יכול להיות פיזי רגשי או כלכלי. כדי לקבוע רשלנות נבחן את רמת הנזק שנגרם, נגדיר אותו ונמציא לו הוכחות.

 

לסיכום

לא כל הטעויות הרפואיות יכולות להיחשב לרשלנות מבחינה מקצועית. במידה ונגרם לכם נזק בעקבות טיפול רפואי, פנו לעורך דין אמין ומנוסה על מנת לבחון את הנושא לעומק ולהתחיל תהליכי תביעה. לפעמים פיצויים יכולים להיות ממש משני חיים ויסייעו לכם הרבה בהמשך טיפול או שיקום.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »