חיפוש

ההשלכות המשפטיות של רכישת נכס בשעבודים

ההשלכות המשפטיות של רכישת נכס בשעבודים

כל מי שמעוניין לרכוש נכס בשעבודים חייב להבין את ההשלכות המשפטיות של העניין. יש לזכור כי שעבוד של נכסים מהווה חלק בלתי נפרד מההתנהלות הכללית בארץ, מאחר ואנו חיים במדינה מבוססת אשראי. רוב האנשים מתקשים לסגור את החודש, לכן אין זה מפתיע כי למרבית אזרחי ישראל אין את היכולת הכלכלית לרכוש נכס. כתוצאה מכך, רבים נאלצים לקחת משכנתא מהבנק, במטרה לרכוש לעצמם נכס למגורים. המשכנתא למעשה משעבדת את הנכס שלכם לטובת הבנק, עד לסיום החזר ההלוואה. כלומר, אם תתקשו להשלים את התשלומים הנדרשים, הבנק יכול לקחת את הנכס ולהשתמש בו לצורך החזר ההלוואה.

 

מה חשוב לדעת לגבי שעבוד נכסים?

שעבוד נכסים נועד לספק בטוחה עבור המלווה, כאשר ברוב המקרים מדובר על הבנק שמאשר לכם את הלוואת המשכנתא. שעבוד הנכס מאפשר לבנק לספק לכם ריבית נוחה יותר, מאחר והוא מצמצם משמעותית את הסיכון שלא תחזירו את ההלוואה. כמובן שניתן לשעבד את הנכס שלכם לכל מטרה, במיוחד אם מדובר על נכס נקי ממשכנתא או משעבודים אחרים.

רבים משתמשים בנכס שלכם כבטוחה לקבלת הלוואות גדולות בתנאים נוחים, דבר שיכול לממן את הלימודים של הילדים, שיפוץ הבית או כל מטרה אחרת. כמו כן, רבים משתמשים בנכס הקיים כדי לרכוש נכס חדש, אך חשוב לזכור כי מדובר על לא מעט ניואנסים, שכדאי להכיר מראש. לכן ההמלצה הכללית היא להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בשעבוד נכסים, במטרה לבצע רכישת נכס בשעבודים.

 

רכישת נכס בשעבודים

רבים בוחרים לשעבד את הדירה הקיימת, במטרה לרכוש דירה חדשה. בחלק מהמקרים מדובר על דירה להשקעה, בעוד שבמקרים אחרים מדובר על דירה שנועדה עבור הילדים הבוגרים. בכל מקרה, בנק ישראל קבע כי על מנת לקבל משכנתא לצורך רכישת דירה שנייה, יש לספק הון עצמי שמהווה חצי משווי הנכס.

מאחר ומדובר על סכומי כסף עצומים, רבים בוחרים לשעבד את הנכס הקיים, במטרה לקבל את הסכום הנדרש לקבלת המשכנתא. לרוב מדובר על זוגות צעירים, שנעזרים בשעבוד הדירה של ההורים (שכבר נקייה ממשכנתא), כדי לגייס את ההון החסר לרכישת הדירה שלהם. הדבר מאפשר לקבל משכנתא בתנאים נוחים יותר, לכן מדובר על צעד פופולארי.

 

ההשלכות המשפטיות של רכישת נכס בשעבודים – מה מעולם לא סיפרו לכם?

רבים שמחליטים לרכוש נכס להשקעה, משתמשים ברכישת נכס בשעבודים. כלומר, הם משעבדים את הנכס הקיים שלהם, לצורך רכישת נכס חדש, ללא שום צורך להוציא כסף מהכיס. בעוד שהשכרת הנכסים מספקת את ההחזר הנדרש עבור ההלוואה, המשקיעים נהנים מרווח כספי, ללא שום הון עצמי.

כדאי לציין כי במידה ועדיין לא הסתיימו תשלומי המשכנתא עבור הנכס הקיים, תוכלו לקבל הלוואה בשווי מחצית מערך הנכס, לאחר החסרת סכום המשכנתא שנותר. עם זאת, יש לזכור כי שיעבוד הנכס הקיים לצורך רכישת דירה חדשה עלול להוביל לחובות כלכליים. יש לזכור כי תאלצו לשלם את החזרי המשכנתא למשך 15 עד 30 שנה, כך שלא תמיד תצליחו לנבא מראש את היכולות הכלכליות העתידות שלכם. הדבר עלול להוביל לפשיטת רגל, לכן יש לקחת זאת בחשבון.

 

רכישת נכס בשעבודים – סיכום

רבים בוחרים לרכוש נכס חדש, באמצעות שעבוד הנכס הישן. מדובר לכאורה על פתרון אידיאלי, אך יש לזכור כי לא הכול כל כך פשוט. מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמבין בתחום ולהבין את כל ההשלכות המשפטיות הרלוונטיות לרכישת נכס בשעבודים. כמו כן, יש להתחשב בשינויים הפיננסיים והמשפחתיים העתידיים, במטרה לבחון את היכולת הכלכלית שלכם לעמוד בהחזרי משכנתא גבוהים.

נכס עם שעבודים

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »