חיפוש

עיקור אצל כלבות: היתרונות והסיבות הבריאותיות

עיקור אצל כלבות: היתרונות והסיבות הבריאותיות

הבאתם כלבה חדשה לבית, שנים שהילדים מבקשים או שהחלטתם פשוט להאיר את הבית עם חברה חדשה שתעשה לכולם ממש טוב.

אחרי שהיא מתחילה לגדול אנחנו נכנסים לשאלה הגדולה של האם לעקר אותה, כן, לא ולמה לא? אז מה הם היתרונות ומה הסיבות הבריאותיות לעיקור אצל

הכלבה שלכם.

אנחנו כאן לבצע סקירה קצרה בנושא.

 

מה זה עיקור בכלל?

עיקור זה בעצם תהליך רפואי שכיח מאוד בקרב חיות מחמד שבעצם מסירים את השחלות והרחם תחת הרדמה מלאה. לעיקור ישנם הרבה מאוד מטרות אשר חלקן בריאותיות וחלקן חברתיות. אחת הסיבות הנפוצות לעיקור של כלבות הוא מניע של התפוצצות באוכלוסייה הכלבית של המדינה. עיקור הוא תהליך בלתי הפיך, ולכן אם הוא יבוצע תימנע האפשרות להרות מאותו בעל החיים אשר עיקרנו ולכן מדובר בדרך שהנה דרך חד סטרית ויש לקחת את זה בחשבון.

 

מה הם היתרונות של העיקור אז?

אם אתם מחזיקים בכלבה בבית אתם מכירים את התקופות הנוראיות האלה שכל כלבי השכונה מתחילים להתאסף מחוץ לבית או לבניין שלכם. תקופת הייחום היא הדרישה של הכלבה והצהרתה למוכנות לקיום "יחסי מין" לשם רבייה. הבית מתמלא בטיפות דם, לכלוך רב שנוצר בבית ובנוסף זה יקרה מספר פעמים בשנה, כנראה 2/3 פעמים. ללא עיקור מניעת ההיריון היא מאוד קשה ואתם תצטרכו למנוע מזכרים לגשת אליה במשך כ-10 ימים שהם תקופת הייחום של הכלבה שלכם.

יתרון נוסף חוץ מההיריון הבלתי רצוי הוא מניעה של דלקות ברחם שהכלבה עלולה לסבול מהן אשר העיקור מונע. התהליך מונע את האפשרות ליצירת הדלקת הנוראית הזו ומדובר בכאבים קשים לכלבה שלכם שעלולים לסכן את החייה. עוד יתרון בריאותי הוא מניעה של גידולים בעטינים של הכלבה, עיקור מונע באופן מהותי את הסיכוי להיווצרות של אותם הגידולים ולכן זו סיבה בריאותית חשובה מאוד לבצע את העיקור.

יתרון שאינו בריאותי הוא עניין הנוחות, אם הכלבה שלכם תהיה מעוקרת נקטן הסיכון לבריחה מהבית של הכלבה, כמובן הריחות והלכלוך שיוצרת תקופת הייחום וכמובן המניעה של ריבוי הכלבים המשוטטים שיהיו בתקופת הייחום מחוץ לביתכם. כל אלה סיבות חשובות ובנוסף לכך, אם אתם לא מעוניינים בלהרביע את הכלבה שלכם אתם תוכלו לעזור בלמצוא בית חדש לכלבים עזובים אחרים שמיועדים לאימוץ אשר אינם גורים. ככל שיש פחות רביה בכלבים, יותר אנשים פונים לאימוץ הן מסיבות הומניות והן מסיבות אחרות אשר מהוות לפעמים גם נוחות.

אנחנו בחברת chowchow, כאן בכדי לתת לכם את המידה הנתון והחשוב לפני העיקור, נעור לכם להתאים את האוכל וכיצד להתמודד וכן את האביזרים החשובים בשביל למנוע את הכאבים הקצרים שיש לאחר ניתוח העקירה. מוזמן להיכנס לאתר וליצור עמנו קשר וננסה לעזור ככל הניתן לכל שאלה.

 

חיית מחמד

אולי תאהבו גם את

בונזו
ממה עשויים חטיפים לכלבים?

תהיתם ממה מכינם את החטיפים שאתם אוכלים? אתם יודעים שרובם פחות מזין ועשוי מחומרים בעייתיים, אולם ישנם חטיפים בריאים היכולים לעזור לנו להשלים את מה

קרא עוד »