חיפוש

מהו אובדן כושר עבודה זמני?

מהו אובדן כושר עבודה זמני?

אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב שבו אדם לא יכול לעבוד למשך זמן ספציפי וזאת בשל תאונה או מחלה. מדובר במצב מורכב ובעייתי, העלול לגבות מאותו אדם מחיר רב וזאת במיוחד אם לא יתנהל בצורה נכונה. אז מהו אובדן כושר עבודה זמני ומה כדאי לעשות במצבים כאלה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

מהו אובדן כושר עבודה זמני?

אובדן כושר עבודה הוא מצב של נכות או מוגבלות פיזית כתוצאה מתאונה או מחלה המובילה למצב רפואי בעיתי, ומגביל את אותו האדם לעבוד וכך לא מאפשר לו להתפרנס. במצב שכזה הכנסתו של אותו אדם נפגעת ואף מאבד כל יכולת הכנסה. אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב שכזה הנמשך למשך זמן מוגבל, בדרך כלל עד שלושה חודשים, ולאחריו המטופל משלים תהליך שיקום ויכול לשוב לעבודתו.

 

האם ניתן לתבוע נכות במקרה של כושר עבודה זמני?

בהחלט ניתן ואף מומלץ לתבוע נכות במקרה של אובדן כושר עבודה זמני. תביעת הנכות הינה כנגד ביטוח לאומי ומטרתה להשיג לאדם שאיבד את כושר עבודתו באופן זמני, את כלל הפיצויים המגיעים לו. במידה ולאותו אדם יש ביטוח פרטי, גם אז יוכל להגיש תביעה לפיצויים. מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין נכות כללית אשר יוכל לסייע בהגשת התביעה ולתת מידע ומענה מלא בנושא.

 

כיצד ניתן לתבוע נכות?

על מנת לתבוע נכות יש להגיש לחברת הביטוח הפרטית או לביטוח לאומי טופס הגשת תביעה לנכות. בנוסף לטופס יש לצרף את כלל האישורים הרפואיים וכן המלצות מקצועיות, אשר מתארות את מצבו הרפואי של התובע ומאשרות כי אינו יכול לעבוד ולהתפרנס כפי שהתפרנס בטרם איבד את כושר עבודתו.

 

מה ניתן לקבל מביטוח לאומי?

לאחר הגשת התביעה לנכות מביטוח לאומי, במקרה של אובדן כושר עבודה זמני, יכול המטופל לקבל קצבת נכות חודשית. קצבת הנכות הינה זהה ללא קשר להכנסתו או עיסוקו הקודם של המטופל. קבלת ההכרה בקצבת נכות מותנית בכך שהכנסת המטופל הצטמצמה ב-45% לפחות, במקרה של אובדן כושר עבודה זמני.

 

מה ניתן לקבל מהביטוח הפרטי?

ביטוח פרטי נותן כיסוי רחב יותר וניתן לקבל מהביטוח כיסוי כמעט מלא (עד 75%) להכנסות. יחד עם זאת, ניתן לקבל זאת רק לאחר שלושה חודשים, ואת שלושת החודשים שהיו יקבל המטופל באופן רטרואקטיבי. הפיצויים שיקבל המבוטח תלויים בכיסוי הביטוחי שלו וכן זאת בהתאם לעבודתו האחרונה וממוצע הכנסתו בשנה האחרונה.

 

לסיכום – מהו אובדן כושר עבודה זמני ומה מומלץ לעשות?

אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב שבו אדם לא יכול לעבוד למשך תקופה של כשלושה חודשים, וזאת בשל מצב רפואי לקוי הנגרם כתוצאה מתאונה או מחלה. במקרה שכזה, מומלץ לתבוע לנכות בעזרת עו"ד, וכן יש לשים לב לזכויות שלכם מביטוח לאומי ומהביטוח הפרטי.

נָכוּת

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »