חיפוש

איך בוחרים יום גיבוש למורים?

איך בוחרים יום גיבוש למורים?

מתי פגשתם לאחרונה מורה עם ברק בעיניים שצועד לעבודה בצעדי ריקוד? הוראה כשליחות היא מנת חלקם של יחידי סגולה בתחום החינוך. אחוזים רבים של מורים לעומתם סובלים דווקא משחיקה וחוסר מוטיבציה. 

מוסד ההוראה דורש מהמורים מגוון יכולות רחב של השלטת משמעת בקרב צעירים בועטי-מסגרת, הקניית מסרים, למידה וערכים בדרכים מגוונות ויצירת אינטראקציה גם עם הורי התלמידים למיקסום תהליכי למידה.

נשמע כמו משימה גדולה? בהחלט! כדי לשמן את מנועי ההנעה לפעולה בקרב המורים יש לדאוג לפעילויות גיבוש מרעננות. כך תבחרו את יום הגיבוש האולטימטיבי למורים שיחזיר אותם למערכה – מנצחים בכל החזיתות.

 

יום גיבוש למורים: כללי האצבע לגיבוש יום מוצלח

חיפוש אחר פעילויות הכוללות מעורבות

פעילות הכוללת למידה, התנסות ומעורבות חברתית היא תוכנית שמורים אוהבים. שיתוף פעולה, עבודה בצוות, חשיבה יצירתית ופיתוח יכולות מנהיגות הם ערכים שיש לשלב בתוכנית כדי להוציא את המורים מישיבה סטטית לפעילות שכולה עשיה וסיפוק.

הקפידו על בחירת תוכנית פעילה שתיקח את צוות המורים קצת מעבר לאזור הנוחות המוכר להם בחזית הכיתה ותאפשר להם למצות יכולות חדשות בתחומים שונים.

 

התאמת תכני הפעילות לאופי צוות המורים

אינו דומה חדר מורים בבית ספר באשקלון לזה השוכן במטולה. לכל קבוצת עובדי הוראה מתאימה תוכנית באופי אחר. חשוב להכיר את אנשי הצוות ואת העדפותיהם לפני יצירת התוכנייה ליום הגיבוש. ייתכן ו"משאל עם" יקצר את תהליך מציאת התוכנית האולטימטיבית. ערכו סקר ושאלו את המורים לגבי סגנון הפעילות המועדף. היכונו, אתם תופתעו מהתשובות.

 

פעילות תואמת תקציב

אחד מהפילטרים בדרך לבחירת פעילויות עבור יום פעילות אטרקטיבית למורים הינו הסעיף התקציבי. יש להביא בחשבון מראש את הגבלת התקציב של המוסד ולהתארגן בהתאם. חלקו את התקציב כך שהכספים יושקעו באפיקים המתאימים בצורה שלא תחרוג מהתקציב אך גם תיתן תחושה מכובדת למשתתפים.

 

רעיונות לפעילויות מוצלחות כחלק מיום גיבוש למורים

אחד מהרעיונות היותר אטרקטיביים כחלק מתוך ימי גיבוש למורים, הינו הפעלת סדנאות בישול עבודה בצוות. ניתן לקיים אותן בפנים או בטבע וליהנות משיתוף פעולה של כל חברי הצוות בהכנת ארוחה מושקעת לכל המשתתפים. במהלך הסדנה ילמדו המורים שיטות, טכניקות וטיפים שווים בבישול לצד שיטות עבודה בקבוצה והכנה יחד. אין כמו לשבת לאכול סעודה אותה בישלו כולם יחד – חוויה מלאת הווי וסיפוק.

מכונת רוב גולדברג הינה מערכת מסובכת הבנויה על שלבים רבים צעד אחר צעד לביצוע סופי של משימה פשוטה. במהלך סדנת מנהיגות למורים, יידרשו החברים בקבוצה להפעיל חשיבה יצירתית, לוגית וחברתית כדי לפצח את סוד הכנת המכונה.

 

יום גיבוש למורים – מחזקים את כוחו של הצוות

צוות חזק ומלוכד הוא בסיס למוסד לימודי מוצלח. תכננו את יום הגיבוש בקפידה והקפידו לשלב בו פעילויות המתאימות לכלל חברי הצוות. בהצלחה בפרויקט!

יום הכשרה למורים

אולי תאהבו גם את