חיפוש

 מתקני עבודה לגובה ואיך לבחור את מה שמתאים לכם?

 מתקני עבודה לגובה ואיך לבחור את מה שמתאים לכם?

עבודה בגובה היא עבודה שמתבצעת 2 מטרים או יותר מעל למשטח שמעליו עובדים. עבודה בגובה צריכה לעמוד בשורה של תקנות לבעל אתר העבודה והדרכות שעל העובדים בגובה לעבור. כמובן שרוב מתקני ההרמה לגובה הם יותר גבוהים מגובה זה, ולכן נחשבים כעבודה בגובה. אבל איך בוחרים את מתקן ההרמה שמתאים לפרויקט שלך בצורה הטובה ביותר? התשובות בכתבה.  

 

עבודה עם מתקני עבודה לגובה

עבודה לגובה היא דבר שגרתי, וכמעט אין אתר עבודה שלא עובדים בו בגובה ומשתמשים במתקן עבודה בגובה במהלך העבודה. לכל פרויקט שמצריך עבודה בגובה יש להתאים את המתקן שמתאים לסוג העבודה בפרויקט. לדוגמא לצורך תחזוקה שוטפת של מחסן גדול, יהיה אפשר להשתמש במתקן הרמה פשוט.

לעבודה על חוטי חשמל נשתמש במנוף סל, ולעבודה על שיפוץ של אולם כדורסל נשתמש בבמת הרמה עם זרוע מפרקית. בפסקאות הבאות נפרט מעט על כמה סוגים של מתקני הרמה והשימוש בהם. אם יש לכם צורך בהשכרה של מתקן הרמה, ליפטר זרועות הרמה ישמחו לעמוד לשירותך.

 

במות הרמה עם זרוע מפרקית ומסוג מספריים

במת הרמה היא בעצם במה שמחוברת לזרוע, שמסוגלת להרים אותה ועליה ציוד ועובדים. הזרוע מחוברת לכלי רכב כל שהוא שמייצר את היציבות הדרושה לצורך ההרמה, ומסוגל להזיז את הבמה ממקום למקום.

ישנם שני סוגים עיקריים של במות הרמה – זרוע מפרקית ומספריים. במה עם זרוע מספריים יכולה לנוע רק בצורה אנכית, בעוד הזרוע המפרקית יכולה להזיז את הבמה בצורה חופשית בהרבה. ניתן להשתמש בבמות ההרמה למגוון של משימות כמו החלפת שלטי חוצות, עבודות שיפוץ בגובה, שיפוץ אולמות ספורט ועוד.

 

מנוף סל

מנופי סל דומים מאוד לבמות ההרמה עם הבדל אחד מרכזי. הבמה מוחלפת בסל שלתוכו יכול להיכנס אדם אחד, ואותו יותר קל להזיז ולתמרן בעת העבודה. מנופי סל בדרך כלל מחוברים למשאית שיכולה להזיז אותם בכמעט כל סוג של סביבה, ולכן הם אידיאלים לעבודות בתזוזה כמו תיקון עמודי חשמל, התקנה של עיצובי רחוב כמו דגלים, וכן שיפוצים בסביבות עבודה יותר מאתגרות.

 

מתקן הרמה

מתקן הרמה הוא משטח שמחובר לעמוד טלסקופי, שיכול להרים את המשטח עצמו בצורה אנכית. ההבדל העיקרי בין מתקן זה למתקנים הקודמים הוא שמתקן זה לא מתנייד בקלות וניתן לעבוד איתו בעיקר בחללים סגורים ועם משטח עבודה ישר לחלוטין. עובדה זאת הופכת אותו אידיאלי לעבודה במחסנים גדולים.

 

איך לבחור מתקן עבודה בגובה – סיכום

לכל מתקן עבודה בגובה יש את היתרונות והחסרונות שלו. לכן חשוב לבחור את האחד שמתאים לפרויקט שלך בצורה הטובה ביותר. במות הרמה, מנופי סל ומתקני הרמה הם המתקנים הנפוצים בשוק לצורך עבודות בגובה. חשוב לבדוק לפני שבוחרים את המפרט והיכולות של כל אחד מהם.

ליפטר זרועות הרמה

אולי תאהבו גם את