חיפוש

האם יש צורך להציג את הפטור ממס ההכנסה?

האם יש צורך להציג את הפטור ממס ההכנסה?

מס הכנסה הוא הנטל הכלכלי הכבד ביותר שהמדינה מטילה עלינו. לא משנה האם אתם עצמאיים או שכירים מס הכנסה לוקח לכם בכל חודש חלק ניכר מהמשכורת. עם זאת, ישנם מקרים שבהם תוכלו לקבל אישור שפוטר אתכם מתשלום המס. כאן נספר לכם את מה שחשוב לדעת על האישור הזה, וכמובן היכן תצטרכו להציג אותו כדי לקבל את הפטור ממס הכנסה. 

 

עילות לפטור

העילות המרכזיות לקבלת פטור ממס הכנסה הן מחלות שונות. בין המחלות שמעניקות לכם פטור ניתן למנות את מחלת הסרטן, מחלות נפש או בעיות פיזיות שונות. אחוזי נכות ברמה מסוימת גם הם יכולים להעניק לכם פטור ממס הכנסה, כל עוד הם ניתנו לכם לתקופה שעולה על חצי שנה. עוד לפני שאם מתחילים את התהליך לקבלת הפטור, חשוב להבין שהתהליך הזה יכול לקחת לא מעט זמן.

עילות לפטור

הגשת בקשה

השלב הראשון בדרך לקבלת הפטור הוא להגיש בקשה לפטור אצל רשות המיסים. הבקשה הזו היא למעשה תיק מסמכים שמכיל אישורים וחוות דעת רפואיות שנועדו להוכיח לרשות המיסים שאם אכן עומדים בקריטריונים לקבלת פטור ממס. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום כדי להבין איך איך להכין את התיק בצורה נכונה, ולמנוע מצב שבו אתם צריכים להגיש בקשה חוזרת לפטור ממס.

הגשת בקשה

אישור הבקשה אצל רשות המיסים

השלב השני הוא זה שיכול לקחת הכי הרבה זמן והוא אישור של הבקשה שלכם אצל רשות המיסים. הרשות תעיין בתיק שלכם, ובהנחה שכל המסמכים שהגשתם תקפים תוכלו לקבל את הפטור לפי החוק. אחרי קבלת הפטור בכל מה שהמשכורת שלכם משולמת המעסיק שלכם אמור להציג לרשות המיסים את הפטור שיאפשר לו להעביר את המשכורת אליכם בלי לשלם על כך מיסים.

עבור עצמאיים שמנהלים באופן אישי את תיק ההכנסות שלהם, ויודעים איך לעבוד מול רשות המיסים הפטור אמור להיכנס אל התיק, ולאפשר לכם באופן אוטומטי להיות פטורים מתשלומי המס. בכל מקרה, יש לבדוק מידי פעם את התקוף של האישור, ולחדש אותו במידה ואתם רואים שהתוקף שלו הולך לפוג.

 

קבלת החזרים רטרואקטיבית

גם אם חלף זמן רב בין הקבלה של האישור לבין הגשת הבקשה, חשוב להבין שאתם זכאים לקבל החזר מלא על התקופה הזו. מהרגע שבו הייתם זכאים לקבל את האישור אתם אמורים לקבל החזר עד שש שנים לאחור.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה במידה והוא מגיע לכם הוא הטבה כלכלית שלא כדאי לוותר עליה. הפטור הזה מאפשר לכם לקבל את המשכורת שלכם כולה בלי שמס הכנסה גוזר חלק ניכר ממנה. העילות לפטור הן מחלה, נכות, מחלת נפש או סיבות אחרות שמפורטות באתר של רשות המיסים. את האישור על פטור ממס יש להציג למעסיק שלכם, כיון שהוא זה שמשלם בפועל את המס על ההכנסה שלכם.

האם יש צורך להציג את הפטור ממס ההכנסה

אולי תאהבו גם את