חיפוש

האם כל אחד צריך לעבור ריאיון בזמן הוצאת רישיון לנשק

האם כל אחד צריך לעבור ריאיון בזמן הוצאת רישיון לנשק

בזמן האחרון ישנה הצפה בכמות הבקשות להוצאת רישיון לנשק אישי שמוגשות לאגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי (לשעבר המשרד לביטחון פנים). לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין למה זה קורה. תחושת הביטחון העצמי של אזרחי ישראל בקריסה. אנו נמצאים בעיצומו של גל טרור קשה, וחוץ מזה ישנה הרגשה של כמה שנים שמדינת ישראל כבר לא ממש שולטת בשטח.

הפשיעה החקלאית ברחבי הארץ רק הולכת וגדלה, ואין משילות בחלקים גדולים של הארץ. במצב כזה, שבו אין ממש אמונה ביכולותיהם של כוחות הביטחון לסייע ולעזור, אנשים מעדיפים לסמוך על עצמם ולהוציא רישיון לנשק אישי.

 

מה כולל תהליך הוצאת רישיון לנשק?

תהליך הוצאת רשיון נשק הוא תהליך בירוקרטי שמתבצע מול האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי. השלב הראשון כולל בדיקה ראשונית של כמה נתונים שיראו האם בכלל תוכלו להוציא רישיון לנשק. תצטרכו להביא אישור רפואי, ולהוכיח ידע בסיסי בשפה העברית. חוץ מזה, ישנה מגבלת גיל, אם עשיתם שירות צבאי או לאומי מגבלת הגיל היא 21, אם לא עשיתם שירות צבאי או לאומי מגבלת הגיל היא 27.

לאחר מכן תצטרכו להוכיח את הצורך שלכם ברישיון לנשק. הוכחת הצורך היא לא משהו שאתם יכולים לעשות איך שאתם רוצים, אלא דרישה לעמוד באחד מהתבחינים שנקבעו מראש. בשלב הבא תוזמנו לריאיון אישי ותוכלו לבצע את ההכשרה ולרכוש לעצמכם נשק אישי.

מה כולל תהליך הוצאת רישיון לנשק

האם כל אחד צריך לעבור ריאיון אישי?

התשובה לשאלה הזו היא כן, כל מי שרוצה להוציא רישיון לנשק אישי חייב לעשות ריאיון באגף לרישוי כלי ירייה. את הריאיון מבצעים לאחר השלב הבירוקרטי שבו אתם מוכיחים את היכולת שלכם להחזיק בנשק ואת התבחין הרלוונטי, ולפני המעבר לשלב המעשי של ההכשרה ורכישת כלי הנשק.

מבחינה טכנית, את הריאיון אתם קובעים דרך מערכת ההזדהות הממשלתית. זה אולי קצת מעצבן ולא נוח, אבל בסופו של דבר, אנחנו לא רוצים שכל אדם יוכל להוציא רישיון לנשק אישי ולהסתובב חמוש ברחוב בלי לעבור סינון ומיון קפדני.

האם כל אחד צריך לעבור ריאיון אישי

איך אפשר לזרז את התהליך

כולנו חווינו על בשרנו את חוסר היעילות של הבירוקרטיה הישראלית, ואנו יודעים כמה שהמערכות הללו עובדות לאט. אם אתם חוששים מההתעסקות עם כל הטופסולוגיה והאישורים, או שמשהו קצת נתקע לכם, כדאי לדעת שישנן חברות שמתמחות בדיוק בזה: סיוע להוצאת רישיון נשק. בחברות הללו יש המון ניסיון והבנה, והם ידעו בדיוק איך צריך למלא ולהגיש את הטפסים והאישורים כדי שהתהליך ירוץ הכי מהר שרק אפשר ובצורה חלקה.

 

סיכום

הוצאת רישיון לנשק אישי היא תהליך בירוקרטי שיכול לקחת זמן, והיא דורשת גם הגעה לאגף לרישוי כלי ירייה לריאיון אישי. אם התהליך קצת נתקע לכם, פנו לגוף מקצועי ותחסכו זמן וכאב ראש.

האם כל אחד צריך לעבור ריאיון בזמן הוצאת רישיון לנשק

אולי תאהבו גם את