חיפוש

האם אפשר להתחשמל מדוד?

האם אפשר להתחשמל מדוד?

דוד המים הוא אחד מהמוצרים החיוניים בביתנו, אשר תפקידו לוודא שתמיד יהיו מים חמים כאשר אנו רוצים להתקלח. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר במוצר חשמלי אשר פועל בסביבה שמכילה מים (שכן במקרים רבים גם דוד שמש מכיל רכיבים חשמליים, שהופכים אותו לדוד חשמל במידת הצורך). השילוב שבין חשמל למים עשוי להיות קטלני במקרים רבים, ולכן בכל הנוגע להתעסקות בדוד – מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מנוסים ומיומנים.

 

סכנת התחשמלות כאשר ההארקה בבית אינה תקינה

אחת השאלות שרווחות בקרב אנשים רבים, היא האם אפשר להתקלח כאשר דוד המים פועל. לשאלה זו אין תשובה חד משמעית – חלק מטכנאי הדודים יטענו שאין כל בעיה לעשות זאת, וחלק מהם ימליצו מאוד להימנע מכך.

השאלה האם להתקלח כשהדוד פועל או לא תלויה במצב ההארקה שיש לנו בבית. אם ההארקה תקינה, וגוף החימום נשרף– יהיה קצר חשמלי בבית, אך לא תהיה סכנת התחשמלות. במידה ויש בעיה בהארקה וקורה מצב שגוף החימום נשרף – מי שמשתמש במים באותו רגע עשוי להתחשמל.

את מצב ההארקה בבית ניתן לבדוק על ידי חשמלאי מוסמך. עם זאת, בכל מקרה מומלץ לנהוג לפי הכלל "אם יש ספק – אין ספק", ולא לסמוך על תקינות מערכת החשמל שבבית שלכם. מומלץ לא להתקלח כאשר דוד המים דולק, ולו כדי למנוע את הסיכוי שמשהו יקרה שלא כשורה. היו מקרים בעבר בהם אנשים התחשמלו למוות תוך כדי המקלחת, ולכן מומלץ למנוע את הסיכון מבעוד מועד.

 

סכנת התחשמלות כאשר מתקנים את הדוד באופן לא מקצועי

כאמור, דוד המים לרוב מכיל רכיבים חשמליים ופועל בסביבה מימית. לעיתים ישנן תקלות בדוד, כמו נזילה או בעיה בצנרת, שדורשות את תיקונו.

כאשר ישנה תקלה בדוד, מומלץ מאוד להזמין את שירותיו של טכנאי דודים מקצועי ומיומן. הטכנאי קיבל את ההכשרה המתאימה על מנת לתקן תקלות מסוג זה, ויודע כיצד לנהוג במשנה זהירות ולתקן את התקלה בבטחה וביעילות.

 

מה היתרונות של טכנאי מקצועי לעומת תיקון עצמאי?

טכנאי הדודים מציע מגוון שירותי דוד חשמל – ניקוי אבנית שמצטברת בדוד וגורמת לתקלות, נזילה ממקור כלשהו בדוד, תקלה באחד מהרכיבים החשמליים עצמם ועוד. הטכנאי ידע להתמודד עם כל תקלה שקיימת בדוד, והכי חשוב – יעשה הכל על מנת לשמור על בטיחותכם ועל תקינותו של הדוד.

חשוב לזכור שכאשר הטכנאי אינו בעל הסמכה נדרשת, או אם החלטתם לתקן את התקלה בעצמכם – הנזק עשוי להיות גדול מהתועלת. הנזק יוכל להיגרם גם לדוד עצמו (ולגרום לכך שהוא ייצא מכלל שימוש, כך שתצטרכו לקנות דוד חדש), וגם לבטיחות של דיירי הבית. כאשר מדובר במוצרים חשמליים שדורשים סיכון מסוים, חשוב שמי שמתקן את התקלה יהיה בעל ידיים מיומנות ומקצועיות, ובעל ההסמכה וההכשרה הנדרשת.

 

סכנה

אולי תאהבו גם את