חיפוש

התמודדות עם שורשים שנכנסים לצנרת

התמודדות עם שורשים שנכנסים לצנרת

הצנרת הביתית היא הלב של הבית, כמוה כעורקים של המערכות החשובות ביותר לנו, הביוב ומערכת זרימת המים למקלחת ולמטבח ולמכונת הכביסה. כמו עורקים של בני אדם, גם הצנרת חשופה לפגעי הזמן ויכולה להיפגע בצורה שתגרום להשבתה, לנזילה או לסתימה. אחת הבעיות הקשות בצנרות שלנו היא הפגיעה של שורשים בתפקוד המערכת. הכנו בשבילכם מדריך לאבחון והתמודדות עם הבעיה.

 

נקודת התורפה של הצנרת הביתית

לצנרת הביתית יש מספר נקודות תורפה, כאשר לצנרת מפלסטיק יש נקודת תורפה משמעותית בחיבורים ובפניות. כאשר הצנרת של הבית עוברת דרך גינה ושטח פתוח, היא חשופה לפגיעה של צמחים שונים שמרגישים את הרטיבות והמים, ובתהליך איטי מצליחים לחדור לתוך הצנרת עצמה. פגיעה כזאת תביא בסופו של דבר לנזילה או לסתימה שיכולות להרוס את המערכת לחלוטין. נזילה מהמערכת יכולה להוות סימן לקיומם של שורשים בצנרת. במקרה של שורשים בצנרת יתכן ולא נזהה לבד את מקור הנזילה ולכן אם אתם גרים באזור המרכז או השרון, כדאי להיעזר באפשרות מקצועית עבור איתור נזילות בהרצליה – אושר לוי. איתור נזילות הוא שירות מקצועי שבעזרת כלים טכנולוגיים שונים ימצא את הנזילה והגורם, ויוכל להציע פתרונות.

 

שורשים בצנרת? נדרש איש מקצוע!

במקרה של שורשים בצנרת, המערכת תחווה סתימה או נזילה. בנוסף יתכן שתתעוררו לריח רע של ביוב שנספג באדמת הגינה או המדרכה. זאת היא תחושה לא נעימה שמייצרת פגיעה קשה באיכות החיים. שורשים יכולים לגרום לפתחים קטנים וסדקים במערכת שיגרמו לנקודות חדירה רבות ולשיבוש בזרימה ובניקוז. במקרה כזה תתקשו לאתר את מקור הנזילה כיוון שיש מקורות רבים ויהיה חכם להזמין איש מקצוע לאתר את הבעיה.

 

מה עושים עם שורשים בצנרת?

ישנם פתרונות שונים בהם משתמשים כשיש שורשים בצנרת, אבל רבים מהם עלולים רק להחריף את הבעיה. לדוגמה, תלישת השורשים יכולה לגרום להם לצמוח שוב ובכוח התנגדות רב יותר. שימוש בחומרים דוחי שורשים עלול להמיס חלקים מהמערכת עצמה. לרוב לבעיית השורשים ישנם שני פתרונות – חיזוק המערכת מבפנים או החלפת המערכת כולה. עליכם להיעזר באיש מקצוע כדי לבחור את דרך הטיפול הטובה ביותר. לרוב תוכלו לחזק את המערכת וזה יהיה הפתרון הטוב ביותר. חיזוק הצנרת מהצד הפנימי, נעשה בעזרת כלים מיוחדים שפורסים חומרים פולימרים חזקים, ובכך מונעים מראש את חדירת השורשים. פעולה זאת דורשת עבודה של מקצוען.

 

סיכום

מערכות של צנרת וביוב הן מערכות מורכבות שמושפעות מגורמים רבים ושונים. לפני שתמצאו את עצמכם מתוסכלים מחוסר היכולת למצוא את מקור הבעיה, כדאי שתשקלו שימוש במקצוען. ישנם מקרים שבהם עבודה עם איש מקצוע היא למעשה פעולה שחוסכת כסף. במקום שתצטרכו לסתום את המערכת שוב ושוב במקומות שונים ולא לפתור את הבעיה מהשורש, תוכלו לקבל איתור נזילה מדויק וטיפול מקצועי מפנים הצנרת שיחסוך כל פעולה עתידית.

צנרת ביתית

אולי תאהבו גם את

סכנת התחשמלות
האם אפשר להתחשמל מדוד?

דוד המים הוא אחד מהמוצרים החיוניים בביתנו, אשר תפקידו לוודא שתמיד יהיו מים חמים כאשר אנו רוצים להתקלח. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר במוצר חשמלי

קרא עוד »