חיפוש

הגשת תביעה למפקחת על הבתים המשותפים – מתי ואיך?

הגשת תביעה למפקחת על הבתים המשותפים – מתי ואיך?

לבתים משותפים יש יתרונות מגוונים. מנגד, חיסרון משמעותי שקיים בבית משותף הוא היכולת להיכנס לסכסוכים שונים. שכנים שונים, שגרים באותו בית משותף, יכולים להיקלע לסכסוך אחד עם השני כתוצאה מסיבות מגוונות. במקרה של סכסוך כזה, ניתן להגיש תביעה למפקחת על הבתים המשותפים. כך תוכלו לעשות זאת.

 

מפקחת על הבתים המשותפים

חלק גדול מאוד מהאזרחים בישראל גרים בבתים משותפים. בנייני מגורים משותפים או שיכונים נחשבים לבתים משותפים לצורך העניין. בבתים הללו עשויים לצוץ סכסוכים בעקבות סיבות שונות. הסכסוך יכול לפרוץ בין שני שכנים או בין כמה שכנים, עקב התנהלות של אחד השכנים בצורה שאינה ראויה בבניין, הפרעה לדיירים אחרים, יצירת רעש, שימוש בתשתיות שונות של הבניין, כמו מעלית, באופן בעייתי ועוד.

הגשת תביעה אצל המפקחת על הבתים המשותפים יכולה לסייע במקרים הללו. המפקחת על הבתים המשותפים נמצאת בלשכה האזורית של המפקח על רישום המקרקעין.

 

הגשת תביעה

הגשת תביעה למפקחת על הבתים המשותפים היא אחד המוצאים האפשריים לסכסוך בין שכנים בבית משותף. כל עוד מדובר על סכסוך שאינו חורג מנורמות החוק, כלומר שלא מדובר על אירוע פלילי אלא על מחלוקת או וויכוח בין שכנים, המפקחת על הבתים המשותפים יכולה לבחון את הנושא ולהכריע בעצמה.

 

מי רשאי לפנות?

לא כל אדם רשאי לפנות אל המפקחת לבתים משותפים. בבתים משותפים קיים ועד בית. ועד הבית מקבל את התמיכה של שאר הדיירים באמצעות הצבעה, והוא מוסמך על ידם לעניינים שונים מטעם הבית המשותף. לכן, כאשר יש סכסוך כזה או אחר, ועד הבית רשאי לפנות למפקחת על הבתים המשותפים.

 

למי מוגשת התביעה?

התביעה מוגשת ללשכה של המפקח על רישום המקרקעין. את התביעה צריך להגיש ללשכה האזורית, שם רשום הבית המשותף. תוכלו לברר היכן הבית המשותף רשום באמצעות האתר של הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין.

 

הגשת התביעה

ישנם נהלים קבועים להגשת תביעה למפקחת על הבתים המשותפים. לפי אותם נהלים, כותרת התביעה צריכה להיות "כתב תביעה". אם קיים תקנון של הועד, שלפיו מגישים את התביעה, יש לצרף את התקנון. כמו כן, התביעה תכלול פרטים שונים כמו פרטים שונים על הבית, על מגישי התביעה, על האירוע בגינו הוגשה התביעה ונימוקים שונים.

 

תשלום אגרה

כדי שההליך יטופל על ידי המפקחת, יש לשלם אגרה. גובה האגרה עשוי להשתנות, כך שיש לברר שסכום האגרה ששולם הוא תקין. את האגרה ניתן לשלם באופן מקוון, או באמצעות רשות הדואר.

 

כדאי לדעת

הגשת התביעה יכולה להוביל לסיום הסכסוך, אך ישנם כמה דברים שחשוב לדעת. הנתבע זכאי להגיש כתב הגנה למפקחת, כדי להציג את הטענות שלו. בנוסף, כל צד רשאי להגיש ערעור על החלטת המפקחת לבית המשפט המחוזי.

הגשת תביעה

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »