חיפוש

מהם החומרים המומלצים לאיטום גגות?

מהם החומרים המומלצים לאיטום גגות?

איטום גגות הוא פעולה הכרחית הן בבניינים חדשים והן בבניינים קיימים ובייחוד לפני שתקופת החורף מתחילה. לאור חשיבותה של פעולת איטום הגגות, יש לוודא שהאיטום מבוצע עם החומרים המומלצים ביותר, באופן שיבטיח לנו ראש שקט לאורך זמן

 

איטום גגות

בין אם מדובר בבניין מגורים חדש ובין אם בבניין הקיים מספר שנים, בניינים אלו חשופים באופן תמידי לפגעי מזג האוויר, כך שעלינו לדאוג לתחזוקה שוטפת ומיטבית שלהם, על מנת שימשיכו לעמוד על מקומם בצורה תקינה ובטוחה לאורך שנים.

פגעי מזג האוויר הנפוצים והבעייתיים ביותר מתרחשים בתקופת החורף, אז אנחנו מתחילים לראות סימני רטיבות בקירות ובמקרים קיצוניים יותר, אף נזילות של ממש, תופעות הנפוצות בעיקר בקירות החיצוניים של המבנה וכן בגג הבניין. ובכל הנוגע למקרה האחרון, הרי שקיים פתרון פשוט ויעיל במיוחד – איטום גגות.

 

החשיבות של פעולת איטום הגגות

את פעולת איטום הגגות נהוג אמנם לבצע לפני החורף והגנה מפני חדירת גשמים, אך למעשה, היא פעולת האיטום יעילה גם בתור הגנה מפני השמש הקופחת, כך שהיא בהחלט מספקת מענה והגנה מקיפה לכל אורך ימות השנה.

במידה ולא תדאגו לפעולת איטום בכלל, או בצורה מיטבית בגג הבניין שלכם, הרי שאתם חשופים לנזקי מים ורטיבות, נזקים היכולים להגיע לעלויות תיקון גבוהות ביותר, במיוחד אם הם הגיעו למצב של פגיעה ביסודות המבנה.

 

החומרים המומלצים לאיטום גגות

לאור החשיבות של ביצוע פעולת איטום הגגות, יש לבחור קבלן איטום מקצועי ומנוסה ולוודא שהוא משתמש בשיטות ובחומרי איטום איכותיים ביותר, כך שיחזיקו מעמד לאורך זמן. את התאמת שיטת האיטום והחומרים יש לבצע בהתאם לצורת הגג – משופעת או ישרה, כאשר חומרי האיטום האיכותיים והמומלצים ביותר הם:

  • יריעות ביטומניות

יריעות אלו עשויות מתערובת פלסטיק וגומי והן נחשבות ליריעות קלות להתקנה ועמידות במיוחד.

  • תערובות צמנטיות

תערובות אלו נוצרות משילוב של מלט, פולימר וחול, חומרים היוצרים יחדיו שכבה עמידה במיוחד מפני חדירה של מים. יריעות אלו מאופיינות בעמידות ויעילות מרבית, גם במקרים של סדקים ומגרעות אחרות בגג.

  • חומרים פוליאוריטנים

חומר הפוליאוריטן מבוסס על פלסטיק, כך שהוא נחשב לגמיש במיוחד ויכולת הידבקות מיטבית לפני השטח, תכונות ההופכות אותו ליעיל במיוחד בפעולת איטום הגגות.

 

איטום מיטבי עם קבלן מקצועי

הזכרנו אמנם את חומרי איטום הגגות העיקריים שנחשבים לאיכותיים במיוחד, אך כדאי לדעת שקיימים עוד מגוון חומרי איטום ופתרונות מתקדמים לאיטום גגות מיטבי, כך שמומלץ בהחלט לבחור קבלן איטום מקצועי המתמחה באיטום גגות.

קבלן איטום גגות מקצועי, בעל הידע והניסיון המתאימים, צריך לדעת כיצד לעבוד עם מגוון חומרי האיטום הקיימים בשוק ולא פחות חשוב מכך, להתאים את שיטת האיטום והחומר המתאים ביותר לסוג הגג ולתנאים הספציפיים הקיימים בשטח.

 

לסיכום

פעולת איטום הגגות היא פעולה הכרחית, המספקת הגנה מקיפה מפני פגעי מזג האוויר, הנפוצים בעיקר בחורף. את פעולת האיטום מומלץ יהיה לבצע עם קבלן מקצועי ומנוסה, אשר יוודא מהי שיטת האיטום המתאימה ביותר לגג שלכם ומהם חומרי האיטום המומלצים, דוגמת יריעות הביטומניות, תערובות צמנטיות וחומרים פוליאוריטנים

איטום גגות

אולי תאהבו גם את