חיפוש

איזה הכשרה עובר חוקר פרטי?

איזה הכשרה עובר חוקר פרטי?

זקוקים לפתרון של חוקר בפרטי באירוע מסיום שקרה לכם? חקירות פרטיות הוכיחו את עצמן כבר פעמים רבות ככלי יעיל לפיענוח של מקרים כאלו ואחרים. למרות זאת, אנשים לפעמים תוהים מי הוא אותו החוקר הפרטי בו הם רוצים להיעזר ומה מקנה לו את הידע והיכולות לבצע חקירה פרטית מקצועית. חוקרים פרטיים עובדים תחת רגולציה של המדינה, הכוללת בין היתר הכשרות שונות שהם צריכים לעבור. 

 

לא הופכים לחוקר פרטי סתם ככה

אדם לא יכול לקום בבוקר מהמיטה שלו ולהחליט שהוא הולך לפתוח משרד חקירות פרטיות ולהפוך לחוקר פרטי. חוקר פרטי הוא מקצוע לכל דבר ועניין, שעקב הרגישות בפעולות השונות שמבצע בעל המקצוע, הוא נתון לפיקוח מצד המדינה. הפיקוח בא לידי ביטוי בחוקים שונים המחייבים את החוקר בפרטי. ניתן לקרוא עוד על המקצוע באתר https://www.ibpi.org.il/detections.

אחד הדברים שמחייבים את החוקר הפרטי הוא הכשרה. מכיוון שהחוקר הפרטי מבצע פעולות רגישות, כמו מעקב, תיעוד, הקלטה וצילום, קיים קו דק בין החוקי ללא חוקי. אדם שאינו מיומן מספיק עשוי לחצות את הקו הזה, גם מבלי להתכוון לכך. לכן, המדינה נותנת "חותמת" על הכשרת חוקרים פרטיים.

 

תקופת התמחות מחייבת בחוק

כדי לקבל רישיון חוקר פרטי, לפי חוק חוקרים פרטיים, המדינה מחייבת את החוקר הפרטי העתידי לבצע תקופת התמחות במשרד חקירות פרטיות שכבר קיבל את רישיונו מהמדינה. ההתמחות צריכה להתבצע במשך תקופה של שלוש שנים, במהלכה מתמחה החוקר הפרטי תחת פיקוחו של מנהל משרד החקירות.

ההתמחות של החוקר הפרטי אמורה להעניק לו כלים, ידע וניסיון, כדי שיוכל לבצע את העבודה שלו בצורה מקצועית וחוקית. החוקר יתנסה בתקופת התמחותו בטכניקות החקירה השונות ויחווה מקרים שונים. הדבר יתבצע כאמור תחת פיקוח מצד מנהל המשרד, כדי לוודא שלא מתרחשות שגיאות כלשהן.

 

הכרה בהכשרה נוספת

במקרים רבים, אנשים שפונים לתחום החקירות הפרטיות כדי להתמקצע בו הם אנשים בעלי ניסיון בחקירות. חוקרי מצ"ח שהשתחררו מהצבא או חוקרי משטרה וצבא שהחליטו לפנות אל השוק הפרטי הם דוגמאות לכך. במקרים כאלו, אנשים אלו, שעברו הכשרה בחקירות, יכולים להגיש בקשה אל משרד המשפטים כדי שהתקופה שלהם כחוקרים תוכר במסגרת שנות ההתמחות המחייבות.

 

מבחן הסמכה

התמחות של חוקר פרטי במשרד חקירות נמשכת שלוש שנים. באמצע ההתמחות, לאחר 18 חודשים, על החוקר הפרטי לעבור מבחן הסמכה במשרד המשפטים. גם לאחר המבחן החוקר הפרטי ימשיך את תקופת ההתמחות שלו במשרד הפרטי.

 

סיום ההכשרה

לאחר מעבר המבחן וסיום תקופת ההכשרה בסוף השנה השלישית, החוקר הפרטי יסיים את ההכשרה שלו. כדי לפתוח משרד חקירות משלו, החוקר יצטרך לצבור וותק של לפחות 5 שנים נוספות. כמו כן, עליו לחדש מדי שנה את הרישיון שלו, תחת התנאים של משרד המשפטים.

חוקר פרטי

 

אולי תאהבו גם את