חיפוש

זכאות לקבלת פיצויים והכרה בנכות בצה"ל

זכאות לקבלת פיצויים והכרה בנכות בצה"ל

נכות צה"ל היא נכות מסוימת, פגיעה רפואית או נפשית, שנגרמה למטופל בעקבות שירותו הצבאי. הפציעה או הפגיעה שנגרמה כתוצאה מהשירות הצבאי, עשויה לזכות את המטופל בפיצויים והכרה בנכות צה"ל במידה ולאחר תביעה כנגד הצבא יוכח כי אכן הפגיעות נגרמו בשל השירות וכתוצאה ממנו. כדי להבין יותר על מה מדובר, לפניכם כל מה שחשוב לדעת על זכאות לקבלת פיצויים והכרה בנכות בצה"ל.

 

מה היא נכות צה"ל?

נכות צה"ל הוא סטטוס ושם כולל לאנשים שסובלים מפגיעה או פציעה מסוימת וארוכת טווח בעקבות השירות הצבאי. נכות צה"ל נקבעת בכמה אחוזים ורמות, וכן נקבעת הן על פציעות פיזיות והן על פגיעות נפשיות כמו פוסט טראומה, חרדות חמורות וכדומה. נכות צה"ל נקבעת לאחר תביעה, הסבר של מהלך האירועים והטענות, וכן ועדות רפואיות שצריכות לאשר את קיום וחומרת הפגיעה.

בהמשך, מקנה הנכות צה"ל מגוון של הטבות ופיצויים בכל תחומי החיים, וכוללת לרוב גם מענק חודשי וכיסוי של הוצאות רפואיות. עו"ד משרד הביטחון יוכל לעמוד לצדכם ולעזור לכם בתביעה לנכות צה"ל.

 

איך ניתן לקבל הכרה בנכות צה"ל?

הכרה בנכות צה"ל וזכאות לנכות צה"ל ייקבעו רק לאחר תביעה כנגד משרד הביטחון והצבא. התביעה תכלול כמה שלבים בהתאם לכל מקרה. תחילה יש להגיש תביעה מסודרת עם כל המסמכים, התיעוד, וההסברים השונים לטענות, רבות בוחרים החיילים המשוחררים שמעוניינים להגיש תביעות אלה להיעזר בעורך דין המתמחה בענייני משרד הביטחון כדי לוודא שהתהליך נעשה כראוי ובאופן המיטבי. בהמשך יצטרך התובע להגיע אף לבדיקות רפואיות וועדות שונות, שיבחנו את הפגיעה הרפואית ויקבעו בהתאם ובמידה ויחליטו לנכון – את גובה אחוזי הנכות וגובה הפיצויים.

 

איזה פיצויים מקבלים אנשים המוכרים כנכי צה"ל?

הכרה כנכי צה"ל מעניקה מגוון של פיצויים, עשרות פיצויים שונים הנוגעים לכל תחומי החיים במטרה להקל על חיי נכי צה"ל. ראשית, ההכרה בנכי צה"ל עשויה להעניק מענק חודשי וקבוע בהתאם לגובה אחוזי הנכות. מעבר לכך, ישנם מגוון של הטבות בתחום הפיננסי, תחום החינוך, החשבונות ושכר הדירה, ועוד רבים. כמובן שהפיצויים כוללים גם כיסוי רפואי מלא וטיפולים שונים עבור נכה צה"ל. מאחר ויש עשרות פיצויים שונים וזכויות, חשוב להכיר אותם ולבחון את כל מה שמגיע לכם ועשוי להקל על שגרת חייכם עם הפגיעה.

 

כיצד מחושב המענק החודשי לנכי צה"ל?

המענק החודשי לנכי צה"ל נקבע למעשה בהתאם לגובה אחוזי הנכות שנקבעו בתביעה ולאחר הבדיקות הרפואיות והועדות השונות אותם עבר התובע. כל אחוז נכות, מזכה את התובע בכ- 50 שקלים בקצבה החודשית, אך למעשה בהתאם לנהלים כיום ניתן לקבל קצבה חודשית רק כאשר גובה הנכות עומד על 20 אחוזים ומעלה. חשוב להכיר כי בכל העניין של קצבאות נכות כל עניין ומקרה הוא לגופו וכדאי להבין יחד עם עורך מה הזכויות וגובה המענקים במקרה שלכם.

נכות בצה'ל

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »