חיפוש

כיצד להימנע מתאונת דרכים במהלך תיקון דרך

כיצד להימנע מתאונת דרכים במהלך תיקון דרך

תאונת דרכים עשויה לקרות בכל מקום ובכל זמן. בין אם אתם בדרך לעבודה או בזמן נסיעה לטיול משפחתי בצפון, ולא תמיד משנה אם הרכב ישן מאוד או חדש, זה יכול לקרות לכל אחד כל הזמן. לפתע אחת הנורות דולקות באור אדום. אתם מוכרחים לעצור בצד ולהרים את מכסה המנוע, במקרה הטוב דברים מתסדרים במהרה ללא פגע, אך במקרה הפחות נעים הפקק קופץ וזרם המים שוטף את כל חלקי הפנים של הרכב. מה עושים במצב כזה ואיך להימנע?

 

תאונות דרכים במהלך תיקון דרך

לפי החוק, תאונות דרכים מוגדרת כאירוע שנגרם כתוצאה משימוש ברכב, לכן גם פציעה בזמן תיקון דרך מוגדר כתאונת דרכים. במקרה של תיקון דרך יחול חוק הנקרא, חוק הפלת״ד (פיצויים לנפגעי תאונות דרכים) במסגרת החוק הזה, נפגע יקבל פיצויים ללא קשר לאם היה אחראי על התאונה או זו הייתה אשמתו.

כמעט ולא ניתן למנוע תאונות כאלה, כי אם נורה דולקת ברכב, להמשיך לנסוע ולהתעלם יהיה מאוד מסוכן, במיוחד כאשר מדובר בנורה אדומה ואין שום מקום בטוח לעצור, חוץ משולי הדרך. לכן, לרוב מניעת תאונה כזו לרוב אינו אפשרי.

 

מה נחשב תיקון דרך

לא כל עצירה ויציאה מהרכב נחשבת תיקון רכב, ישנם כמה תנאים שקובעים מה הוא ״תיקון דרך״:

  • תיקון דרך קורה כתוצאה מאירוע שהוא אינו צפוי או אירוע שהוא פתאומי, שלא ניתן להמשיך בו את הנסיעה
  • הבעיה אינה מורכבת מאוד ואינה מצריכה בעל מקצוע
  • טיפול המבוצע הוא ברכב עצמו או באחד ממרכיבי הרכב
  • תיקון דרך מתרחש כחלק ממהלך נסיעה, כולל את שלבי העלייה והירידה מהרכב

כאשר כל התנאים האלה אכן מתקיימים, חברת הביטוח תוכל לפצות את הנפגע. חברות הביטוח לא ממהמרות לפצות מבוטחים כאשר הם פונים אליהן. במצב כזה רצוי לשכור את עורך הדין לענייני תאונות דרכים שיוכל לסייע לכם.

 

היוועצו עם עורך דין לתאונות דרכים

כאשר קורה לכם מקרה כזה, אל תחשבו פעמיים והתייעצו עם מומחה בתחום, שהוא במקרה זה עורך דין תאונות דרכים. עורך דין לענייני תאונות דרכים יעזור לכם בעת תאונות דרכים, תאונות שנגרמו עקב תיקון דרך ועוד מקרים אחרים. במקרה ונפגעתם עקב תאונת דרכים מכל מיני סיבות, מומלץ להיוועץ עם עורך דין ולקבל ייעוץ משפטי. העורך דין ייתן לכם ייעוץ משפטי בכל הנוגע לזכויות שלכם, הגשת צביעת פיצויים.

 

לסיכום

תאונת תיקון דרך יכולה להגרם במקרה שאדם עושה את דרכו ממקום למקום ונתקל בבעיה ברכב שלו ויהיה חייב לעצור בצד על מנת לטפל בה. במקרה כזה, מומלץ להיוועץ בעורך דין לתאונות דרכים. השכרת עורך דין באופן עצמאי חשוב מאוד, מכיוון שחברות הביטוח מעסיקות את שירותיהם של אלפי עורך דין, שמטרתם הם להקטין את הפיצויים עבורכם ולהגדיל את הקופה של החברת ביטוח.

 

Car, Insurance

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »