חיפוש

תביעת רשלנות רפואית – שלב אחר שלב

תביעת רשלנות רפואית – שלב אחר שלב

נגרם לכם נזק בעקבות רשלנות של גורם רפואי כלשהו? אתם זכאים להגיש תביעת רשלנות רפואית לפי החוק. תביעת רשלנות רפואית מאפשרת למי שניזוק כתוצאה מרשלנות לקבל פיצוי כספי, על מנת לשפר את מצבו הכלכלי והנפשי. איך עובד כל העניין הזה? במדריך הבא נראה כיצד, שלב אחר שלב.

 

איסוף עדויות ומסמכים

במידה ונגרם לכם נזק כתוצאה מהתרשלות של רופא ואתם מעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית לאחד מבתי המשפט, עליכם לעבור כמה שלבים על מנת לוודא שההליך שלכם יהיה תקין ומוצלח. השלב הראשון הוא איסוף חומרים שונים, כמו מסמכים ועדויות.

בשלב זה, על המטופל שניזוק לאסוף כל חומר שיכול לחזק את טענות התביעה. בין המסמכים שניתן לאסוף, ניתן למנות אבחנות, מרשמים והפניות. עדויות שניתן לאסוף יכולות להיות של רופאים שונים שהיו נלווים להליך, אחיות ואנשי צוות בית החולים. ניתן להתייעץ בנוגע לאיסוף חומרים לפני הגשת תביעת רשלנות רפואית באתר http://df-law.co.il.

 

חוות דעת מרופא מומחה

המסמכים והעדויות השונים שאספתם בשלב הראשון הם בעלי חשיבות גדולה, שכן בית המשפט עובד על סמך ראיות ולא על סמך ספקולציות. למרות זאת, יש חשיבות מכרעת להוספת חוות דעת מרופא מומחה לתביעה. במידה ולא תגישו לבית המשפט חוות דעת מרופא מומחה, לא תוכלו להגיש כלל את התביעה.

בחוות הדעת של הרופא המומחה, הוא יסביר את הנזק שנגרם לכם ואת ההשלכות הבריאותיות של אותו נזק, כיצד הרשלנות גרמה באופן ישיר לאותו הנזק ואיך היה אמור לפעול הגורם שהתרשל מבחינה רפואית. במידה ונפגעתם בתחום רפואי מסוים, על הרופא להיות מומחה באותו התחום. בית המשפט מייחס חשיבות רבה לחוות דעת מהימנה מרופא מומחה.

 

הגשת התביעה לבית המשפט

לאחר שאספתם את כל המסמכים והעדויות וקיבלתם חוות דעת מרופא מומחה, תוכלו להגיש את התביעה לבית המשפט באמצעות עורך הדין שלכם. את התביעה יש להגיש לבית משפט השלום או לבית משפט מחוזי. בית המשפט אליו תגישו את התביעה יקבע לפי הסכום אותו אתם דורשים.

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה אזרחית לכל דבר ועניין. החוק קובע שתביעות אזרחיות התובעות סכום של 2,500,000 שקלים ומעלה ידונו בבית משפט ממחוזי, כאשר אלו התובעות סכום נמוך יותר ידונו בבית משפט השלום.

 

פסק דין

פסק הדין הוא השלב הסופי בתביעת רשלנות רפואית. בשלב זה, השופט מכריע בסוגיה, לאחר ששמע את שני הצדדים ובחן את כל הראיות שהוצגו בפניו. השופט יכול לפסוק על פיצוי כפי שדרשה התביעה, על פיצוי חלקי או לדחות את התביעה.

 

חשוב לדעת

לפני שמגישים תביעת רשלנות רפואית, חשוב לברר האם באמת נגרם נזק כתוצאה מרשלנות, על מנת למנוע התעסקות משפטית מיותרת. לא כל טעות של רופא נחשבת לרשלנות. ניתן להתייעץ עם עורכי דין מתאימים על מנת להבין האם יש טעם בהגשת התביעה.

תביעת רשלנות רפואית

 

 

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »