חיפוש

מה יכולות להיות התוצאות של רשלנות רפואית בלידה?

מה יכולות להיות התוצאות של רשלנות רפואית בלידה?

נזקים שונים עשויים להיגרם למטופלים שונים במהלך הליכים רפואיים. כאשר נזק משמעותי נגרם למטופל, החוק בוחן האם מדובר בנזק שמקורו נעוץ בטעות בלתי נמנעת, או נזק שמקורו ברשלנות רפואית ברורה. במאמר הבא נסביר את תוצאות הרשלנות הרפואית בהליך רפואי ספציפי – לידה. 

 

רשלנות רפואית במהלך הלידה

רשלנות רפואית יכולה לקרות לכל אחד ואחת, כמעט בכל הליך רפואי כזה או אחר. אצל נשים, רשלנות רפואית יכולה להתחרש גם בלידה. אישה שיולדת בבית חולים, מקבלת סיוע מצוות מיילד, שאמון על יילוד התינוק בצורה בטוחה. כאשר הצוות המיילד מבצע פעולה רשלנית, נזק משמעותי עשוי להיגרם גם ליולדת וגם לתינוק. הנזקים יכולים לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, לפי הרשלנות שביצע הצוות המיילד ולפי השלב בו בוצעה הרשלנות. עו"ד רשלנות רפואית מומלץ יוכל לסייע לכם בהגשת תביעה.

 

לא כל טעות היא רשלנות

לפני שמתעמקים בנזקים של רשלנות רפואית בלידה, חשוב לזכור שלא כל טעות שמבצע הצוות המיילד, או חבר בצוות המיילד, היא רשלנות רפואית. במקרים מסוימים, נזק שנגרם ליולדת מקורו לא ברשלנות מצד הגורם המטפל. נזק עשוי להיגרם גם מטעויות בלתי נמנעות שמבצע הצוות המיילד, וגם מסיבוכים שאי אפשר למנוע או לצפות. במקרים הללו, לא יהיה מדובר על רשלנות.

 

נזק לתינוק לטווח ארוך

אם התינוק נפגע במהלך הלידה, הוא עשוי לסבול מנזק לטווח ארוך. החל מנזקים גופניים ועד לנזקים שכליים, התינוק נולד במצב רגיש מאוד מבחינה גופנית, כך שפעולה רשלנית שתסב לו נזק, עשויה להסב בסבירות גבוהה נזק חמור במיוחד.

 

נזק לאיברי היולדת

במהלך הלידה, הצוות המיילד מתעסק עם איברי היולדת. אם הצוות המיילד עושה זו בצורה שאינה זהירה, הוא עשוי להסב נזק לאיברי היולדת בעקבות רשלנות. מצופה מהצוות המיילד לנהוג בצורה סבירה וזהירה.

 

נזק נפשי ליולדת

ברשלנות רפואית במהלך הלידה אנחנו נצפה לראות לרוב נזק גופני ליולדת או לתינוק, אך לנזקים כאלו עשוי להתווסף גם נזק נפשי. לידה היא אירוע רפואי שונה, שכן אין מגיעה היולדת לרפא מחלה או לשפר את מצבה הבריאותי. רגע זה אמור להיות אינטימי, עדין ורגיש, כך שרשלנות רפואית שתסב נזק משמעותי יכולה להסב גם נזק נפשי.

 

לידה של תינוק עם מום לא צפוי

אם במהלך ההיריון היולדת עברה בדיקות מסוימות, שהיו אמורות להצביע על מום שהעובר סובל ממנו, אך עקב רשלנות הרופאים לא עדכנו את ההורים בדבר המום, לידת התינוק עם מום לא צפוי תחשב לנזק שנגרם מרשלנות רפואית.

 

מה החוק מאפשר?

אם חוויתם נזק כזה או אחר כתוצאה מרשלנות רפואית, החוק מעניק לכם זכות משמעותית במיוחד – היכולת להגיש תביעת פיצויים. בתביעה זו תוכלו לתבוע את המוסד הרפואי בו אירעה הרשלנות ולקבל פיצויים שיסייעו לכם להתאושש.

רשלנות רפואית בלידה

אולי תאהבו גם את

כמה עולה לפתוח תיק גירושין
כמה עולה לפתוח תיק גירושין?

גירושין היא החלטה משנה חיים שיכולה להיות בעלת השלכות רגשיות, כלכליות ומשפטיות משמעותיות. אחד השיקולים הראשונים כאשר שוקלים להתגרש העלות הכרוכה בהתחלת ההליך המשפטי. הבנת

קרא עוד »