חיפוש

אילו מחלות מזכות אדם בפטור ממס הכנסה ולמה?

אילו מחלות מזכות אדם בפטור ממס הכנסה ולמה?

המאמר הבא יענה על כל השאלות הכי מעניינות אתכם במרוכז ובצורה תמציתית ועניינית. אז, למי מגיע פטור ממס הכנסה על פי חוק? מה אפשר לעשות אם לא צברתם את מינימום אחוזי הנכות הנדרשים בחוק? כיצד מתבצע הליך בקשת הפטור והאם ניתן להיערך או להתכונן אליו? 

 

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

מחלות המזכות פטור ממס הכנסה הן עיוורון או נכות, ששיעורי הנכות שנקבעו לו הוא 100% או לפחות 89% לפי חישוב ספציפי מיוחד למקרה. אחוזי הנכות נקבעים לפי ועדות רפואיות שנערכות על ידי המוסד לביטוח לאומי בהתאם לספר התקנות. פטור ממס הכנסה ניתן לקבל עד לתקרת הכנסה המשתנה ומתעדכנת בכל שנה ולמי שאחוזי נכותו נקבעו לו לתקופה של מינימום 185 ימים בשנת המס הנוכחית.

 

האם ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין במסגרת הליך קבלת הפטור?

התשובה היא: לגמרי כן. למעשה יש עורכי דין המתמחים בדיוק בתחום הספציפי הזה של פטור ממס הכנסה. הם יכולים לייצג אתכם בכל הועדות, להיות הגוף ששולח את הטפסים ומתעסק ברוב הפרוצדורות ולתת לכם תמיכה ולערער במידה ולא תושג התשובה הרצויה בסופו של התהליך.

 

איך נראה הליך עבודה עם עורך דין מתמחה בענייני מס?

תחילה יש לבצע שיחת הכרות ויעוץ. לאחר מכן יש לבצע פגישה עם כל החומר הרפואי שיש בידכם ובחינה שלו אל מול העורך דין. בשלב זה עורך דין מנוסה יכול לשלוח אתכם להשלמות של מסמכים חסרים ובכך לדייק את התיק שלכם. מכאן עורך הדין פונה עם התיק המושלם אל המוסדות הרלוונטיים ואמור ללוות אתכם ולעדכן אתכם לאורך כל ההליך.

את התביעה עורך הדין שלכם יגיש אל הגורמים המשפטיים. לאחר מכן התקבלו ההחלטות מהמוסדות הרלוונטיים. אם קיבלתם פטור? מעולה! אם לא, עורך הדין ישקול ערעור למיצוי הזכויות שלכם בתקווה שלאחר הערעור יתקבל הפטור שמגיע לכם.

 

האם אדם שסובל מנכות יכול לעבוד משרה מלאה ולזכות בפטור ממס הכנסה?

התשובה היא חד משמעית כן! דרגת הנכות היא על פי המצב הרפואי ואינה קשורה למצבכם התפקודי. אדם יכול לחלות במחלה קשה או שיהיו לו מספר של ליקויים המשבשים את מצבו הרפואי אך להמשיך ולעבוד במשרה מלאה או חלקית ולהיות רשאי לקבל פטור לצמיתות מתשלום מס הכנסה.

 

האם אחוזי נכות שנקבעו על ידי רדיפות הנאצים נחשבים לטובת פטור ממס?

התשובה לכך היא כן. מס הכנסה מכיר בעול הגדול שבעבר מורכב זה ולכן מקנה גם לניצולי\ שורדי השואה ולהכיר באחוזי הנכות האלו.

 

קבלת פטור ממס הכנסה

הדרך לקבלת הפטור היא לעיתים לא פשוטה, אך בסופו של דבר משתלמת. ההליך הוא אינו ארוך אך רצוף פרוצדורות והמתנות שיכולות להיות מייגעות מעט. אך עם זאת אנחנו מעודדים אתכם לא לוותר על הזכויות שלכם.

מס הכנסה

אולי תאהבו גם את

החזרי מס
מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים

קרא עוד »
תפקיד רשות המסים
רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי

קרא עוד »
איש מתעסק בטאבלט
דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »