חיפוש

מי מוסמך לבצע החזר מס עבור אנשים אחרים?

מי מוסמך לבצע החזר מס עבור אנשים אחרים?

כמעט ולא קיים אזרח במדינה שמדינת ישראל חייבת לו מס באיזה שהוא אופן. ולכן אחת לכמה שנים אנו בודקים האם מגיע לנו החזר מס – ואם כן, זכינו! אבל מדוע בכל זאת רבים מאיתנו לא עושים את זה? התשובה היא פשוטה ונדושה- בירוקרטיה. אז מי יכול לבצע בשבילנו את העבודה המלוכלכת? 

 

החזרי מס בלחיצת כפתור

בגדול ניתן לקבל על ידי מילוי טפסים שונים והגשת לגורמים שונים אך בקטן? זו התעסקות לא פשוטה וכולנו לא מבינים גדולים בענייני בירוקרטיה. חברות רבות הוקמו על מנת לעכל עלינו לקבל החזרי מס מהמדינה ולהזדכות בסכומי כסף של החל מכמה מאות ועד עשרות אלפים. החברות ממלאות בשבילנו את כל הטפסים ושולחות לגופים השונים בעזרת רואי חשבון ויועצי מס מומחים וכך משפרים לנו את הסיכויים לקבלת ההחזר.

 

ותק ומומחיות

אז מבין המבחר רחב של החברות איך נבחר את החברה שנפקיד בידיה פרטים חשובים ואישיים שלנו? כשאנו בוחרים חברת שתגיש בשבילנו בקשת החזר מס אנו רוצים שהיא תהיה יסודית ותוציא את המירב שניתן להוציא. אנו מעוניינים בחברה מקצועית שלא טרטר אותנו ותדע אילו פרטים בדיוק אנו צריכים כדי שבקשת ההחזר תהיה מהירה ונוחה. ניתן לבדוק את וותק החברה וכמות התיקים שבהם טיפלה ואף להתייעץ עם אנשים שאנו מכירים על חווית שירות ויעילות שקיבלו מחברות שונות.

 

מהירות הטיפול בתיק

כולנו יודעים שרשות המס היא איטית ומסורבלת, וכל פרט לא נכון במילוי הפרטים האישיים עלול לעכב עוד יותר את הבקשה, טווח הטיפול בבקשות שלכם יכול להגיע לעד ארבעה חודשים מרגע הגשת הבקשה! חברות מס רבות מבטיחות שהחזרי המס שלהם מהירות מאוד אך בפועל לוקח זמן רב ולא שווה את העמלה שאנו משלמים. בתחום החזרי המס מומלץ מאוד לבדוק ולשאול לגבי זמני הטיפול בבקשה, ולא להתפתות להבטחות שווא אלא להאמין שאלו שנותנים טווח סביר יותר ומעדכנים אתכם לגבי לוח הזמנים של הבקשה.

 

וכמה זה עולה לנו?

ברוב החברות התמחור של הגשת בקשה הוא על בסיס עמלה, למעשה החברה תיקח אחוז שנקבע והוגדר מראש מתוך ההחזר. לדוגמא: אם הוחלט על עמלה של 15% וגובה החסר המס הוא 5000, חברת המס תגבה מכם 750. רבים פונים לחברות מהסוג הזה אך כשהסכומים גבוהים הגשת הבקשה דרכם לא משתלמת לנו ויכולה לעלות לנו בכמה אלפים. לכן מומלץ דווקא לבחור בחברות שמגדירות מראש את המחיר ולא נתאכזב כאשר הסכום יהיה גבוה ונצטרך לתת אחוז לא קטן לחברת החזרי המס.

ישנן חברות המציעות בדיקת אונליין כללית ורבים הסיפורים על החזרים גבוהים בדיוק בזמן שבו הכי היינו צריכים, ומאחר והתהליך בצורה עצמאית מסורבל ולעיתים כלל אינו ידוע הסכומים יושבים אצל רשות המס ומעלים אבק. 

החזר מס לאנשים אחרים

אולי תאהבו גם את

החזרי מס
מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים

קרא עוד »
תפקיד רשות המסים
רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי

קרא עוד »
איש מתעסק בטאבלט
דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »