חיפוש

דירוג אשראי לאדם פרטי

דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם הכלכלית, ופותחים דלת למיקוח על תנאי האשראי אותם תקבלו בעתיד.

בעבר, חוק שירות נתוני האשראי כלל איסוף של כל התנהלות כלכלית שלילית של הפרט. החוק החדש בא להחליף חוק זה, וכולל בתוכו את כלל הנתונים על הפעילויות הפיננסיות של הפרט, הן השליליות והן החיוביות. נתונים אלו הם בעלי השפעה רבה, ובמידה ותרצו להעמיק מעבר למפורט כאן, תוכלו למצוא מידע נוסף בלינק: clean-bdi.co.il.

 

האבולוציה של דירוג האשראי

החוק בעבר כלל בתוכו אחוז קטן מהאוכלוסיה, ושם דגש אך ורק על דירוגים שליליים. כיום, בדומה לחוק האמריקאי, הדירוג כולל את שאר האוכלוסייה, ומתחשב בדירוגים חיוביים גם כן. כיום הדירוג מבוצע על ידי חברות דירוג, ונשען על מקורות מידע כגון בנקים, חברות ביטוח, קופות גמל, לשכת ההוצאה לפועל וכדומה.

 

מהו דירוג אשראי של אדם פרטי

דירוג האשראי של אדם פרטי מאגד בתוכו את כלל הפעולות הפיננסיות בהם נוקט הפרט, ומסתמך למעשה הן על ההיסטוריה הפיננסית שלכם, והן על נתונים הנוגעים להון העצמי שלכם. כל אי עמידה בהתחייבויות (גם אי תשלום חשבון מים, לצורך העניין) גוררים באופן מידי השפעה על דירוג האשראי שלכם.

 

מטרת דירוג האשראי

כפי שציינו, המטרה היא לצבור את מירב ההיסטוריה והמידע על התנהלותכם, וזאת על מנת לקבוע בעתיד את היחס אותו תקבלו מצד גופים פיננסיים. איחורים בתשלומים ואי עמידה בהתחייבויות מכומתים לציון, אשר אמור לנבא באופן סטטיסטי כיצד תנהגו בעתיד תחת התחייבות. חברות רבות מסתמכות על נתוני העבר של לקוחותיהם על מנת להעמיד תנאים מתאימים ללקוחותיהם, לאור רמת הסיכון הסטטיסטית שלא תעמדו בחוזה הנחתם.

 

כיצד לקבל דירוג טוב

מהרגע שדירוג האשראי שלכם אינו טוב, תצטרכו להתאמץ מעט על מנת לשפר אותו – אך זה לא סוף העולם. הדירוג מושפע מאד מהזמן האחרון, לכן טעויות שנעשו בעבר יכולות להיתפס כזניחות לעומת התנהלותכם כיום. הדרך הטובה ביותר לקבלת דירוג חיובי היא לעמוד בכל ההתחייבויות שיש לכם אל מול גורמים חיצוניים, ולהימנע ככל הניתן מחובות וחריגות אשראי.

 

מחיקה מהמאגר

הינכם יכולים לבקש להימחק מהמאגר, אלא אם כן אתם נמצאים בתקופת הגבלה לאור בעיה כלכלית כזו או אחרת. עם זאת, נמליץ שלא לעשות זאת משום שחברות רבות מסתמכות על דירוג האשראי, ועלולות לסרב לסגירת חוזה עימכם במידה ואין לכם דירוג זה.

 

לסיכום

דירוג אשראי הוא אמנם ציון שאנחנו לא אוהבים לקבל, אך מדובר בציון שיכול לבוא גם לטובתנו בעתיד. במידה ותשמרו על דירוג גבוה, תוכלו להתמקח ולהשיג תנאים טובים יותר, ולהנות מהקלות פיננסיות רבות שיבואו לטובתכם.

כרטיס אשראי

אולי תאהבו גם את

החזרי מס
מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים

קרא עוד »
תפקיד רשות המסים
רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »