חיפוש

רשות המסים מהם תפקידיה?

רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי נפרד שיש לכול אדם עובד עם גופים מסוג זה. רשות המסים, היא אחד הגופים שעשויים להישמע מאיימים מאוד בעבור הרבה אנשים, במיוחד אלו אשר רואים בה רק כגוף שמקצץ את השכר שנכנס לעובר ושב, אך בפועל, יש לה די הרבה תפקידים, וחלקם אפילו לטובתכם.

 

גביית מסים לצורך תשתיות

ראשית, כמו שכולנו שמים לב בכול חודש, הרשות גובה מסים. המסים, שהם בעצם כסף שנכנס לקופת המדינה הם חלק גדול מהתקציב של המדינה שלנו בעזרתו היא יוצרת תשתיות ומממשת כול מיני זכויות שיש לאזרחים במדינה אשר דורשים ממנה להוציא כסף. תקציב הבטחון, החינוך ועוד דברים רבים אשר אנחנו מקבלים מהמדינה, בסופו של דבר ממומנים בין היתר על ידי מסים.

כחלק מהמסים שגובה רשות המסים ניתן למצוא רשימה ארוכה אשר לרוב האנשים רובה אפילו לא יגע רוב החיים, לדוגמא:

  1. מס שבח
  2. מס רווחי הון
  3. מס ערך מוסף
  4. מס חברות
  5. מס הכנסה
  6. מס קנייה
  7. מס מקרקעין

 

גביית מס הכנסה

כנראה שאם אתם לא רואי חשבון כדוגמת רו"ח יניב נשר אתם מכירים בעיקר את מס ההכנסה מתוך הרשימה הארוכה שנפרסת תחת חסותה של רשות המסים. מס הכנסה הוא מס אשר מחושב לפי מדרגות מס (ככול שמרוויחים יותר השיעור שמנוכה גבוה יותר), ובהתאם לגובה השכר החודשי והשנתי. תפקידה של רשות המסים לגבות מס על פי החוק, ובהתאם למידע שידוע לה באותו רגע שהיא גובה.

 

החזרי מס

במקביל לכך שהיא גובה מסים מהאזרחים, תפקידה של רשות המסים גם להחזיר מס אשר נגבה ביתר. באם לדוגמא שילמתם יותר מדי מס במהלך שנה קאלנדרית מסוימת, זאת כמובן מתועד ועם המסמכים המתאימים רשות המסים גם ממלאת את התפקיד של לשמור על מאזן מתאים ותחזיר לכם את הכסף שהיא חייבת לכם. כמובן שכדי לקבל החזר ממנה יש להגיש טופס מסודר על פי הנהלים, אך זה בהחלט תפקיד שהיא ממלאת בצורה יסודית.

 

תיאום מס

במקרים בהם עובד עובד ביותר מעבודה אחת, רשות המסים גם מנפיקה אישורים אודות תיאום מס בין כול העבודות של העובד על מנת שלא יגבה מראש מס ביתר לאור אי הבנה או חישוב שגוי מכך שהוא נעשה אוטומטי.

רשות המסים היא הגוף של המדינה אשר אמון על גביית מסים בצורה מאוזנת, כך שאם נגבה ביתר היא אחראית גם על החזרי מס למי שזכאי לכך. המסים אשר גובה הרשות נכנסים לתקציב המדינה ומשמשים לכול מה שהמדינה נותנת לאזרחיה לדוגמא, חינוך לגיל הרך, תשתיות וכמובן משכורות לעובדי המדינה.

תפקיד רשות המסים

אולי תאהבו גם את

החזרי מס
מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים

קרא עוד »
איש מתעסק בטאבלט
דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »