חיפוש

הבנת היסודות של דירוג אשראי

הבנת היסודות של דירוג אשראי

דירוג האשראי משפיע על היכולת של כל אדם להשיג אשראי, משכנתא והלוואות אחרות. כמו כן, בהתאם לדירוג האשראי גם נקבעות הריביות שמשלמים על האשראי וההלוואות. המאמר יפרט ויסביר מהם היסודות של דירוג אשראי.

 

ממה בנוי דירוג האשראי?

דירוג האשראי בנוי ממספר פקטורים. הוא לוקח בחשבון את היסטוריית התשלומים והאשראי שיש לכל אדם. כלומר, העמידה של פלוני לעמוד בכל התחייבויותיו והתשלומים שעליו לשלם כדי להסדיר את חובותיו. במילים אחרות, האם שילם את מלוא הסכום של ההלווה, האם הוא עומד בהחזרים חודשיים וכן הלאה.

פקטור נוסף הוא יתרת האשראי. כלומר, האם יש לפלוני יותר מדי יתרת אשראי או מעט מדי. ככל שהיתרה גדולה יותר, כך דירוג האשראי יורד. למרות זאת, כשהיסטוריית האשראי מראה על אריכות, הדירוג עולה.

פרמטרים נוספים שמשפיעים על דירוג האשראי הם סוגי האשראי והבקשות לקבלת אשראי. בקשות תדירות להגדלת האשראי עלולות להוריד את דירוג האשראי. ישנן חברות המעניקות בדיקת דירוג אשראי חינם שתסייע לכם לדעת היכן אתם עומדים מבחינת דירוג האשראי.

 

מהם המדדים של דירוג האשראי?

דירוג אשראי נמוך בא לידי ביטוי במדד של 300 נקודות ומדד אשראי גבוה מבחינה מספרית הוא 850 נקודות. כשמדובר על דירוג אשראי טוב הממוצע נע בין 661-788. מדד כזה יאפשר לכם לקבל הלוואה אך התנאים לא יהיו אופטימליים. מתחת למדדים אלו יש לשפר את דירוג האשראי ולא לחכות כאשר תצטרכו לקחת הלוואה, משכנתא או להתקבל לעבודה שבה המעסיק יבדוק את דרגת האשראי שלכם.

 

מה עושים כדי שדירוג האשראי יעלה?

קודם כל יש לבדוק את הנתונים של האשראי שלכם. האם יש נתון שמשפיע על הירידה בדירוג ואם כן האם הוא ניתן לשיפור. כדי להימנע מדירוג אשראי נמוך יש לשלם הכל בזמן, בין אם מדובר על חשבונות ובין אם על הלוואות ותשלומים אחרים. באופן כללי עדיף להימנע מחובות ובעיקר מחובות גדולים שלא ניתן לעמוד בהם. במידה ויש לכם חוב גדול, תצטרכו להגיש בקשה לעיכוב תשלומים. אם אתם נמצאים בפשיטת רגל ודירוג האשראי שלכם נמוך, תצטרכו להסיר פרטים שליליים מהדירוג באמצעות אדם מקצועי שילווה אתכם בתהליך.

 

בדיקת דירוג האשראי

ניתן לבדוק את דירוג האשראי ללא עלות פעם בשנה באמצעות חברה מקצועית שגם תדע להסביר לכם את הנתונים. בנוסף, חברה מקצועית תסייע לכם להעלות את דירוג האשראי לדירוג טוב של כ-700 כך תעלו את הסיכויים שלכם לקבל אשראי והלוואות בתנאים טובים וריבית נמוכה ובהם הלוואת משכנתא, הלוואת רכב, אשראי לפתיחת עסק וכד'. לסיכום, לדירוג האשראי ישנה חשיבות רבה שהגופים הפיננסיים חייבים לדעת כדי להבין מה יקרה אם הכסף שלהם. ככל שתבינו את היסודות של דירוג האשראי, כך תוכלו לשמור על דירוג אשראי טוב לאורך שנים.

דירוג אשראי

אולי תאהבו גם את

החזרי מס
מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים

קרא עוד »
תפקיד רשות המסים
רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי

קרא עוד »
איש מתעסק בטאבלט
דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »