חיפוש

כיצד לבסס היסטוריית אשראי ולשפר את הדירוג שלך

כיצד לבסס היסטוריית אשראי ולשפר את הדירוג שלך

ביסוס היסטורית אשראי הוא אחד הדברים המשפיעים ביותר על ההתנהלות הפיננסית שלכם. כל גוף פיננסי כמו בנק, חברת אשראי או חברת ביטוח לוקח סיכון בכך שהוא נותן שירות, במיוחד אם מדובר על לקוחות פרטיים. הלוואות שלא יחזרו, פריצה של מסגרת האשראי או אי עמידה בהתחייבויות מסכנות את הגופים הללו. דירוג האשראי הוא זה שמסייע להם להתמודד.

 

דירוג אשראי

המונח של דירוג אשראי הוא משהו שאנחנו שומעים בעיקר בעיתונים כלכליים, אולם חשוב להבין שלכל אחד מאיתנו יש דירוג אשראי משלו. נכון, הדירוג הזה משפיע רק עלינו, אבל יש לו חשיבות רבה. שירות שיפור דירוג אשראי – קרדיט קלין מאפשר לכם לשפר את הדירוג שלכם, אבל לפני שאתם עושים את זה, חשוב להבין למה מדובר על נתון כל כך חשוב.

 

חשיבות הדירוג

דירוג האשראי הוא הדרך היחידה של גופים פיננסיים להבין מי עומד מולם. כאשר אנחנו ניגשים לקבל הלוואה מחברת אשראי, הסיכון שאותו החברה לוקחת הוא שההלוואה לא תחזור אליה. החברה אמורה להעריך מהי רמת הסיכון שאותו היא נוקטת, ולפי זה להכריע מה יהיו התנאים של ההלוואה. הכלי שאיתו החברה עובדת כדי לגבש את ההכרעה הוא דירוג האשראי שלכם.

הדירוג מאפשר לגוף פיננסי להבין מהי יכולת העמידה בהחזרים שלכם, האם הפעילות הפיננסית שאתם מנהלים היא פעילות פיננסית מושכלת, ועוד שלל נתונים שיעזרו לחברה להחליט האם רמת הסיכון שהיא לוקחת בכך שהיא מעניקה לכם הלוואה כדאית עבורה. בנוסף, הגדלת מסגרת האשראי גם היא דבר שיתאפשר לכם אחרי שהחברה תבדוק את היכולת שלכם להסתדר במסגרת הקיימת.

 

האם ניתן לשנות את הדירוג

השאלה החשובה היא האם ניתן לשנות את הדירוג. התשובה לשאלה הזו היא חיובית, אבל כדי שזה יקרה עליכם להבין קודם כל מה הדברים שמורידים את הדירוג שלכם, ולפי זה להבין מהי הדרך להעלות את הדירוג. שיפור הדירוג הוא לא משהו שיכול לקרות ביום או יומיים. למעשה, נדרשת תקופה ממושכת שבה הפעילות הפיננסית שלכם תשתנה ברמה כזו שהיא תשפר את הדירוג.

 

ייעוץ מקצועי

הקושי הרב שיש בשינוי הדירוג הוביל למצב שבו אתם יכולים לקבל ייעוץ מקצועי שמכוון במיוחד למצב הזה. היועצים יעזרו לכם לנתח את נתוני הדו"ח, להבין מה בדיוק גורם לדירוג שלכם להיראות כפי שהוא נראה, ויבנו לכם תוכנית שתעזור לכם לצאת מהמצב הזה לסיטואציה שבה הדירוג שלכם לא יטיל מגבלות על הפעילות הפיננסית שאותה אתם רוצים לנהל.

 

לסיכום

ביסוס היסטורית אשראי חיובית הוא צעד חובה לכל מי שמעוניין לנהל פעילות פיננסית תקינה. במידה ודירוג האשראי שלכם אינו כפי שהייתם רוצים שהוא יהיה, מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי שיעזור לכם להבין מה הנקודות בהן אתם צריכים להשתפר. עבודה ממוקדת תעזור לכם לשפר את הדירוג מהר יותר.

דֵרוּג

אולי תאהבו גם את

החזרי מס
מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים

קרא עוד »
תפקיד רשות המסים
רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי

קרא עוד »
איש מתעסק בטאבלט
דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »