חיפוש

מי יכול לסייע בהחזרי מס?

מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים גם מהטבות מס כאלו ואחרות, המוענקות בתנאים שונים, ובאות לידי ביטוי בהפחתת מס שעל הנישום לשלם למדינה. הטבות אלו עשויות לחול באופן רטרואקטיבי בתור החזר מס. במאמר זה נבין אילו אנשי מקצוע עוסקים בהחזרי מס וכיצד לקבלם.

 

תהליך קבלת החזר מס

על פי כל הקלישאות המוכרות לנו, רשויות המס היוו חומה בצורה של בירוקרטיה ומספרים, גופים עוצמתיים מאין כמוהם שלא משאירים לאזרח הקטן סיכוי לערעור על סמכותן, אלא דרך אנשי מקצוע מיומנים שדוברים את שפתם. אך עם התפתחות הטכנולוגיה והתקשורת הדיגיטלית, גם ממשקי התקשורת מול הרשויות השתכלל, וכיום ניתן לבצע החזרי מס אפילו דרך אתרי האינטרנט הממשלתיים. ניתן לדרוש את החזר המס בצורה נוחה ונגישה. למידע נוסף תוכלו להיכנס לאתר https://get-tax.co.il.

 

משרד רואי חשבון

תחום ראיית החשבון חולש על תחומים רבים ועוסק במגוון סוגיות פיננסיות. אחת הפניות הנפוצות למשרדי רואי חשבון המתמחים בכך, היא פנייה של אזרחים בסיוע לקבל הטבות והחזרי מס מהרשויות השונות. רואי חשבון מומחים להחזרים מעניקים סיוע וליווי צמוד לנישומים, איסוף נתונים וגיבוש המסמכים הרלוונטיים להגשת הבקשה, ואף ניצול נקודות זיכוי אותן ניתן לקבל בצורה רטרואקטיבית לאחר בדיקת זכאות. בהחלט מומלץ להתייעץ עם רואה החשבון הבקיא בתחום.

 

עורך דין מיסים

גורם מקצועי נוסף שעשוי לסייע בהליך החזרי מס הוא עורך דין מיסים. באמצעות ייעוץ של עורך דין, תוכלו לבחון את זכאותכם להחזרי מס לעד תקופה של שש שנים אחורה, מה שעשוי להצטבר לסכומים של אלפי שקלים. עורך דין מיסים בקיא בחומר ובדיני המיסים השונים, מכיר את שפת המס ומהווה סמכות מקצועית שעשויה לתת כלים וייצוג אסרטיבי אל מול אותן רשויות, שעשויות להתברר כקשות עורף.

 

חברות החזרי מס

בשל שכר הטרחה הגבוה שעלולים לגבות אנשי המקצוע השונים, הוקמו בשנים האחרונות חברות מקצועיות שמטרתן סיוע לאזרחים רבים בהליך קבלת החזרי מס. בין אם מדובר בשכירים, עצמאיים, עוסקים פטורים או כאלה הזכאים לקצבאות שונות, חברות החזרי המס מחזיקות באתרי אינטרנט נגישים ומוקד שירות לקוחות יעיל המעניק מענה יעיל, ובאתרים אלו ניתן למצוא מחשבון החזרי מס פשוט לתפעול המסייע לכל אחד להזין את פרטיו ולבדוק את זכאותו הראשונית בקלות רבה.

 

עדיף יחד, אפשר גם לבד

לסיכום, ישנם גורמי מקצוע רבים שאחד מתחומי ההתמחות שלהם הוא החזרי המס. אין כל סיבה לוותר על מה שמגיע לכם על פי חוק, רק מפני שאינכם בקיאים מספיק בחומר. גופים רבים מציעים ייעוץ חינם ואף ליווי מקצועי ללא עלות בדרך להגעתכם אל היעד הנכסף- החזרי מס שמגיעים עד לאלפי שקלים.

החזרי מס

אולי תאהבו גם את

תפקיד רשות המסים
רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי

קרא עוד »
איש מתעסק בטאבלט
דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »