חיפוש

תיקון 190 – כל הפרטים שלא תדעו לבד

תיקון 190 – כל הפרטים שלא תדעו לבד

לאחרונה נדמה שכולם מסביב מדברים רק על דבר אחד – תיקון 190. בבתי הקפה, בתור לסופרים ובמרכזים הקהילתיים. השיחות הערות בנושא הביאו אותנו לבדוק לעומק במה מדובר ומהם הפרטים שחשוב שכל אחד ידע. את המדריך הנוכחי כתבנו יחד עם מומחים בתחום שציינו בפנינו את כל הפרטים בנושא שאתם פשוט לא תדעו לבד. הישארו אתנו ותגלו מהם.

 

רקע לכתיבת המדריך

כפי שציינו בפניכם לעיל, ליוו אותנו מומחים מהתחומים הבאים לצורך כתיבת המדריך הנוכחי:

  • יועצים פיננסיים
  • מומחי פנסיה
  • יועצי קרנות פנסיה והשתלמות

מומחים אלו נעתרו לעזור לנו בכתיבת המדריך כדי שנוכל להביא בפניכם את כל המידע שאת לא יכולים לדעת אודות תיקון 190 לבדכם. זו ההזדמנות להודות להם על הסיוע, שיאפשר לכם לקבל את כל המידע שלא תמצאו בשום מקום אחר.

 

מה זה תיקון 190?

תיקון 190 או בשמו המלא – תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא תיקון שנכנס לתוקפו בשנת 2012. הדבר בעצם מאפשר לאנשים שעברו את גיל 60 להעביר את הכספים הפנויים שלהם אל קופת הגמל שלהם. לאחר מכן, הם יכולים לבצע את משיכת ההון ולקבל מגוון רחב של הטבות. ראוי לציין כי אנשים שבוחרים לבצע את ההליך הזה, יכולים להעביר בין היתר, כספים מהמקורות הבאים:

  • כספים מפק"מ
  • כספים מחשבון העובר ושב
  • כספים שקיימים בתיקי השקעות שונים

רגע לפני שנציין בפניכם את ההטבות שאותם אנשים יהיו זכאים להן, אנו ממליצים לכם ללחוץ על הקישור הבא ולקבל מידע נוסף בנושא שאתם חייבים לדעת: https://t190.co.il.

 

הטבה מספר 1 שנלוות לתיקון 190

כפי שידוע לכם, אותם אנשים יהיו זכאים לכמה הטבות משתלמות ביותר. ריכזנו בפניכם את ההטבות הפחות מוכרות שכדאי שתכירו מקרוב. בפסקה הנוכחית נציין בפניכם את ההטבה שנקראת מיסוי מופחת על רווחים. אם יש לכם ניירות ערך, אתם בוודאי יודעים שבמימושם, אתם תצטרכו לשלם כ- 25% על הרווח ועוד תשלום נוסף של מס על משיכת כספים. יש יתרון משמעותי בכל הנוגע למס על הרווח בתיקון 190. התשלום נדחה למועד בו המשיכה מתבצעת והוא צפוי להיות כ- 15% בלבד וללא התחשבות באינפלציה! מדובר ברווח כפול ומשתלם ביותר.

 

הטבה מספר 2 שנלוות לתיקון 190

הטבה נוספת ומשתלמת היא אפשרות לעבור באופן חופשי בין מסלולי החיסכון ללא תשלום של עמלות או מיסים למיניהם. מדובר ביתרון משמעותי, שכן, לא פעם, בעת מעבר בין מסלולים שונים, יהיה צורך לשלם "קנס" על יציאה. כפי שאתם יכולים לראות, כאן הוא לא בא לידי ביטוי. יש כמובן עוד הטבות שבחרנו לא לציין כי אתם בוודאי מכירים אותן.

 

לסיום

עד כאן כל הדברים שלא ידעתם על תיקון 190. כעת, אתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם את הידע המקיף בתחום.

עובר על ניירות

אולי תאהבו גם את

החזרי מס
מי יכול לסייע בהחזרי מס?

החזרי מס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים, והם מגיעים כתוצאה מגביית יתר של רשות המיסים בתרחישים רבים לאזרחים בסטטוסים שונים בחברה. ישנם החזרים הנובעים

קרא עוד »
תפקיד רשות המסים
רשות המסים מהם תפקידיה?

ביטויים כמו רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי וקרן פנסיה יכולים להישמע כמו ביטויים בסינית עבור רבים, אך חוסר ההיכרות איתם לא משקף את הקשר הבלתי

קרא עוד »
איש מתעסק בטאבלט
דירוג אשראי לאדם פרטי

מאז אפריל 2019, דירוג האשראי של כל אדם פרטי בישראל נכנס לתוקף, ומקוטלג בתוך מאגר נתוני אשראי. נתוני האשראי שלכם מרכזים בתוכם את כלל התנהלותכם

קרא עוד »
חייל
מה מגיע לחייל משוחרר?

מהו מס הכנסה? מס הכנסה הוא סכום כסף אשר מופרש בכל חודש מתוך השכר למדינה. המסים מחושבים לפי המשכורת השנתית, ומיועדים לפיתוח תשתיות, תקציבי חינוך,

קרא עוד »